تجمع هزار نفری درمانگران اعتیاد سراسر کشور مقابل مجلس

در پی واگذاری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد به بسیج جامعه پزشکی؛ امروز دوشنبه ۵ مهرماه نزدیک به هزار نفر از درمانگران اعتیاد سراسر کشور مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی چندی پیش طی قراردادی ۲ میلیاردی نظارت بر مراکز درمان اعتیاد را به بسیج جامعه پزشکی واگذار کرد که این واگذاری با مخالفت گسترده پزشکان درمانگر اعتیاد روبرو شد.این پزشکان معتقدند این واگذاری مغایر با سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه سلامت که سال ۹۳ ابلاغ شده، است.

در تجمع هزار نفری امروز همچنین پزشکان به آزادسازی قرص شبه هرویین اکسی کدون که یکی از اعتیادآورترین قرص‌های مخدر در امریکاست نیز معترض بوده و خواستار جلوگیری از در دسترس قرار گرفتن جوانان پیرو این واگذاری شده‌اند. همچنین تجمع‌کنندگان نسبت به در معرض خطر قرار گرفتن افشای اسامی بیماران اعتیادی پیرو ابلاغیه جدید وزارت بهداشت مبنی روی سامانه قرار دادن اسامی این بیماران اعتراض کردند.

گفتنی است این درمانگران معتقدند چک لیستی که  از سوی وزارت بهداشت برای نظارت بسیج آماده شده مبنایی برای تعطیلی بیش از ۷ هزار مرکز درمان اعتیاد و بیکاری بیش از ۵۰ هزار کارشناس درمانی و رهاسازی درمان نزدیک به ۷۸۰ هزار بیمار در سراسر کشور می‌شود.

لازم به یادآوری است چندی پیش طی نامه‌ای به رییس جمهور نزدیک به ۴هزار و ۴۰۰ درمانگر اعتیاد نسبت به تعطیلی قریب‌الوقوع بیش از ۷ هزار مرکز درمان اعتیاد هشدار دادند.

 

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.