ابلاغ بخش‌نامه جدید در زندان رجایی شهر از سوی رئیس زندان/ اعمال فشار و محدودیت بر زندانیان

طی روزهای گذشته، مجموعه قوانین جدیدی جهت تحت فشار قرار دادن زندانیان رجایی شهر توسط محمد مردانی، رئیس زندان، به زندانیان ابلاغ شده است

 به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد مردانی، رئیس زندان رجایی‌شهر کرج، در بخش‌نامه ای به مسئولین بند های این زندان، خواستار اعمال محدودیت در خرید و تعمیر وسایل برقی، ملاقات، ورود مواد غذایی و کتاب شده است. موارد این بخش نامه در پی می آید:

۱- برابر دستور به هیچ وجه مجوز خرید تلویزیون، یخچال، کولر و سایر لوازم برقی از فروشگاه یا بیرون از زندان صادر نخواهد شد، اصرار ننمایید.

۲- قرار داد زندان با تعمیرکار وسایل (آقای فضلی) به اتمام رسیده و ایشان به پوسته خارجی انتقال یافته اند، امکان تعمیر لوازم برقی وجود ندارد، ننویسید.

۳- از اعطای هرگونه ملاقات خارج از رویه از قبیل ملاقات با بستگان درجه ۲ خودداری خواهد شد و اصلا امکان ندارد.

۴- اخذ هر گونه مواد غذایی و خوراکی از قبیل عسل، مربا، گوشت، مرغ و … اکیدا ممنوع است و به هیچ وجه امکان ندارد. (مواد غذایی مورد نیاز از طریق فروشگاه تهیه گردد.)

۵- ملاقات همزمان و دسته جمعی اعضای فامیل در یک روز نیز ممکن نیست.

۶- در حال حاضر با ورود هر گونه کتاب نیز موافقت نمی گردد. به ازای هر جلد کتاب ورودی جدید باید حداقل یک جلد کتاب قدیمی از زندان خارج گردد تا از تجمع کتاب ها جلوگیری شود.

این درحالی است که تعداد زیادی از زندانیان از امکان استفاده تلفن و ملاقات محروم بوده و همواره از نبود بهداشت و عدم رسیدگی پزشکی گلایه مند می باشند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.