اخراج دست‌کم ۲۰ کارگر کارخانه «آپادانا سرام»/نگرانی کارگران از افزایش اخراج‌ها

دست‌کم ۲۰ کارگر با سابقه واحد اداری کارخانه آپادانا سرام در قزوین با اتمام قرارداد کار اخراج شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازخبرگزاری ایلنا، کارگران این واحد صنعتی واقع در محور قزوین- بوئین‌زهرا گفتند: این اخراج برای ۲۰ کارگر واحد اداری کارخانه آپادانا سرام که به عنوان مسئول بخش‌های روابط عمومی، فروش و شکایت مشتریان فعالیت داشتند، در تاریخ ۲۵ شهریورماه سال جاری صورت گرفته است.

منابع کارگری با یادآوری این‌که کارگران اخراجی با میانگین سوابق ۱۰سال به امید بازگشت به کار هنوز شکایتی را برای پیگیری مطالبات صنفی خود در مراجع رسیدگی در اداره کار مطرح نکرده‌اند در ادامه افزودند: کارفرما در حالی کارگران مذکور را اخراج کرده که هنوز یک و نیم ماه تا پایان قرارداد آنان باقی مانده است.

در عین حال در خصوص وضعیت مطالبات کارگران اخراجی گفتند: کارگران مذکور دست‌کم دو ماه دستمزد، سنوات خدمت و حق عیدی شش ماه نخست سال ۹۵ را از کارفرما طلب دارند.

به گفته آنان از سه ماه پیش حق اضافه‌کاری‌های حدود هزار و ۱۰۰ کارگر کارخانه متوقف شده و به همه کارگران حداقل پایه حقوق قانونی کار را پرداخت می‌کند.

طبق اظهارات آنان، کارفرما معتقد است این تعدیل‌ها به بهانه کاهش هزینه‌ها صورت گرفته است و برای کم کردن بیشتر هزینه‌های کارخانه باید تعداد نیروی کار را به حداقل نیم برساند و زمزمه اخراج‌ شمار قابل توجهی از کارگران خط تولید به گوش می‌رسد.

کارگران کارخانه آپادانا سرام در بخش پایانی سخنان خود می‌گویند: ظاهرا آنچه تا به امروز مانع اخراج جمعی کارگران در این کارخانه شده حضور یک روزه، چهارشنبه ۷ مهر ماه، اعضای هیئت دولت در استان قزوین است.

کارگران می‌گویند: نگرانی ما کارگران آپادانا سرام از این است که بعد از خاتمه سفر هیئت دولت به استان قزوین کارفرما تصمیم خود را در خصوص اخراج کارگران کارخانه اجرایی کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.