پوشاک «نامناسب» از سطح بازارهای آذربایجان‌غربی جمع‌آوری می‌شوند/ ۲۵۰ نفر دستگیر و تحویل محاکم قضایی شدند

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی گفته است پوشاک و لباس‌هایی که به گفته او نامناسب هستند از سطح بازارهای استان آذربایجان‌غربی جمع‌آوری شده و با صنوف متخلف این حوزه برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، ناصر اصلانی با اشاره به این‌که در مسئله عفاف و حجاب، نیروی انتظامی دو نوع برخورد ایجابی و سلبی دارد اظهار داشت: در برخوردهای ایجابی، سازمان‌ها و سایر نهادها نیز مسئولیت داشته و باید روز‌به‌روز تلاش‌ها، همکاری‌ها و تعاملات آن‌ها با ناجا افزایش یافته و اقدامات بازدارنده در زمینه آن دسته از افرادی که اقدام به واردات لباس‌های نامناسب یا غیرعرفی می‌کنند، انجام دهند.

وی افزود: نیروی انتظامی، هم در حوزه مرز و هم در داخل شهر فعالیت دارد و آن دسته از مغازه‌ها و پاساژهایی که لباس‌های نامناسب و نامتناجس را به فروش می‌رسانند جمع‌آوری و با صنوف عرضه‌کننده لباس‌های نامناسب برخورد شده و حتی پلمب شده است.

اصلانی تصریح کرد: برخی افراد به لحاظ جهالت و یا این‌که فروش لباس‌های نامناسب را به عنوان عیب تلقی نمی‌کنند اقدام به عرضه آن کرده، در حالی که یک زن مسلمان نیز باید حجاب را به عنوان برترین کار خود تلقی و حتی دیگران را تشویق به رعایت حجاب و عفاف خود کنند.

فرماندار انتظامی استان آذربایجان‌غربی گفت: در این رابطه خواهران و برادران ناجا که در حوزه پلیس امنیت عمومی فعالیت دارند در سطح شهرستان ارومیه و شهرستان‌های استان در قالب اجرای طرح امنیت اخلاقی فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که در تابستان امسال بیش از ۶۰ طرح امنیت اخلاقی در مجموعه استان به ویژه در شهرستان ارومیه انجام شده است اظهار داشت: از سوی دیگر بیش از ۲۵۰ نفر که به هر سبب تذکرات پلیس یا طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر را پذیرش نکرده و کج‌رفتاری داشتند دستگیر و تحویل محاکم قضایی شده و برخورد شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.