جامعه مدرسین: برگزاری کنسرت در قم غیرقابل پذیرش است

جامعه مدرسین طی بیانیه‌ای به برگزاری کنسرت در شهر قم اعتراض و تاکید کرد: اقدام موهن مدیران فرهنگ و ارشاد قم در برگزاری کنسرت غیرقابل پذیرش است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از  خبرگزاری مهر، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای نسبت به برگزاری کنسرت در شهر قم اعتراض و تاکید کرد: «اقدام موهن و غیر منطقی مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در برگزاری کنسرت غیرقابل پذیرش و حرکتی به دور از شأن شهر مقدس قم بوده است»

در این بیانیه آمده است: «شهر مقدس قم به عنوان مرکز علمی و فقهی جهان تشیع و پایگاه انقلاب اسلامی شهر بصیرت وایمان است. حفظ کرامت و حرمت قم، حفظ فرهنگ دینی وارزشهای اسلامی است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه شخص وزیر ارشاد باید پاسخگو باشند. چرا در امر ترویج فرهنگ اسلامی و احیای ارزش‌های دینی آنگونه که باید، قدم بر نمی‌دارند و مسئله کنسرت‌ها و حواشی آن را مصرانه در نقاط مختلف کشور حمایت می‌کنند؟»

در ادامه این بیانیه گفته شده است: «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت قاطعانه این حرکت غیر ارزشی، و یادآوری لزوم توجه به ارزش‌های اسلامی و فرهنگی، خواستار برخورد با متولیان برگزاری این‌گونه کنسرت‌های پرحاشیه است. ‌ما به مسئولان اخطار می‌کنیم در شرائطی که کشور در سایه عمل به احکام الهی نیاز به همدلی، وحدت و آرامش دارد اینگونه تحرکات به مصلحت آن‌ها و کشور نیست و به پایگاه مردمی آنان آسیب وارد می‌کند.»

پیشتر نیز علم‌الهدی، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در مشهد و صافی گلپایگانی خواستار لغو کنسرت‌ها در شهر مشهد و قم  شده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.