وزارت خارجه ایران انتقاد اتحادیه اروپا از حکم نرگس محمدی را محکوم کرد

وزارت خارجه ایران انتقاد اتحادیه اروپا از حکم زندان طولانی نرگس محمدی، فعال حقوق بشر را محکوم کرده و موضع اتحادیه اروپا را “غیرسازنده” خوانده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، بیانیه اتحادیه اروپا درباره حکم زندان نرگس محمدی را “مداخله‌جویانه و غیرسازنده” توصیف کرده است.

آقای قاسمی گفته است: “از آنجایی که مذاکرات حقوق بشری ایران و اروپا قرار است در آینده‌ای نه‌چندان دور صورت پذیرد، بیان چنین اظهاراتی، غیرسازنده تلقی می‌شود.”

روز جمعه اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای تایید حکم نرگس محمدی را “نشانه‌ای نگران‌کننده” از وضعیت حقوق بشر در ایران خواند.

دادگاه انقلاب نرگس محمدی را برای فعالیت‌های حقوق بشری، از جمله به جرم تلاش برای برای لغو مجازات اعدام، به ۱۶ سال حبس محکوم کرده که خانم محمدی باید ۱۰ سال آن را در زندان بگذراند.

به جز اتحادیه اروپا وزارت خارجه آمریکا نیز تایید حکم خانم محمدی را محکوم کرده است.

اتحادیه اروپا از ایران خواسته است که فعالان حقوق بشری را برای فعالیت‌های مسالمت‌جویانه حقوق بشری به زندان نیندازد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است: “اتحادیه اروپا لازم است با درک دقیق‌تری از روندهای قضایی در ایران از تکرار اظهارات غیرمتعارف خودداری نماید.”

نرگس محمدی در سال ۱۳۹۲ با کاترین اشتون، مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیداری در تهران داشت که خشم محافظه کاران را برانگیخت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.