شرکت آلومینیوم پارس کارگران حادثه دیده این کارخانه را وادار به دادن رضایت محضری کرد

شرکت آلومینیوم پارس کارگران حادثه دیده این کارخانه را وادار به دادن رضایت محضری کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارفرمای شرکت آلومینیوم پارس در اردیبهشت ماه سالجاری طی نامه ای رسمی به کارگران حادثه دیده این کارخانه، شرط تمدید قرارداد آنان را اعلام رضایت محضری نسبت به حوادث کاری اتفاق افتاده در حین کار اعلام کرد و همه این کارگران از ترس اخراج با حضور در دفتر اسناد رسمی نسبت به حادثه کاری که برایشان اتفاق افتاده بودند رضایت دادند.

بنا بر اظهار کارگران کارخانه آلومینیوم پارس، حوادث کاری همچون سوختگی و شکستگیهای استخوان در این کارخانه بیداد میکند و حدود سی درصد از ۷۰۰ کارگر این کارخانه بدلیل شرایط سخت و نا امن کار، دچار آسیبهای شغلی اینچنینی هستند. این کارگران اغلب بالای ده سال سابقه کار دارند و با قراردادهای سه ماهه و شش ماهه در این شرکت بزرگ مشغول بکارند.

تحمیل چنین رضایت نامه ای به کارگران حادثه دیده شرکت آلومینیوم پارس که یک شرکت سهامی عام می باشد در حالی صورت گرفته است که کارفرما به تازگی یک مدیر منابع انسانی را که بازنشسته دولتی می باشد بکار گرفته و ایشان از زمان تصدی این پست اقدام به قطع پاداش افزایش تولید، تغذیه قبل از ظهر و قطع واریز مبالغی کرده است که بطور عرفی در اعیاد مختلف به کارگران پرداخت میشد.

کارگران این کارخانه میگویند علیرغم اینکه شرکت دارای تولید و فروش خوبی است و مدیر کارخانه دارای حقوق چند ده میلیون تومانی است با این حال کارفرما با به پیش کشیدن ورشکستگی واهی کارخانه، در تابستان امسال دو ماه سرویسهای رفت و آمد کارگران را قطع کرد و اخیرا از آنها خواسته است با اضافه کاری صلواتی و رایگان مانع ورشکستگی شرکت بشوند. شرکت آلومینیوم پارس در شهر صنعتی کاوه(ساوه) می باشد

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.