وکیل رهبر عرفان حلقه: قرار منع تعقیب برای محمد علی طاهری صادر شده

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری، رهبر “عرفان حلقه، گفت قرار منع تعقیب آقای طاهری برای اتهامات ارتداد، سب‌النبی و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی صادر شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، آقای علیزاده طباطبایی گفت در حال پیگیری برای تبدیل ادامه حبس به وثیقه و آزادی آقای طاهری است.

محمد علی طاهری از سال ۱۳۸۰ ارائه خدماتی تحت عنوان فرادرمانی و عرفان حلقه را به عنوان طب مکمل یا جایگزین آغاز کرد و طرفداران زیادی در ایران پیدا کرد.

آقای طاهری در سال ۱۳۸۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و پس از ۶۷ روز بازجویی در بند ۲ الف (متعلق به سپاه) زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد. او اوایل سال ۱۳۹۰ مجددا به اتهام “ارتداد، محاربه، توهین به مقدسات، فساد فی‌الارض و سب‌النبی” دستگیر و زندانی شد.

بنیان‌گذار عرفان حلقه، سال گذشته به اتهام فساد فی‌الارض به دلیل “انحراف گسترده جوانان” به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض وکلای او به دیوان عالی کشور، این حکم نقض شد.

دادگاه انقلاب پیش از این هم آقای طاهری را به‌ اتهام “توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضاله بودن کتب و آثار” به ۵ سال حبس، ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

برخی رسانه‌های رسمی و مقام‌های حکومتی در ایران از روش‌هایی مانند عرفان حلقه با عناوینی چون “عرفان کاذب” و “عرفان‌ نوظهور” نام می‌برند و چنین عقایدی را رد می‌کنند.

درباره اعتبار علمی روش‌هایی که عرفان حلقه برای درمان بیماری‌ها مطرح می‌کند، از دید برخی کارشناسانتردیدهایی وجود دارد.

آقای طاهری دو سال پیش در نامه‌ای خطاب به احمد شهید گزارشگر سابق حقوق بشر سازمان ملل برای ایران، گفته بود بازجویان سپاه با “اعمال فشار و شکنجه روانی” او را وادار به “اعترافات ساختگی” کردند. او در اعتراض به شرایط خود چند بار اعتصاب غذا کرده بود.

به غیر از آقای طاهری با شمار دیگری از افراد مرتبط با عرفان حلقه از جمله همسر او نیز برخورد قضایی شده است.

در سال‌های اخیر هواداران بنیانگذار “عرفان حلقه” چندین بار در اعتراض به وضعیت او در زندان، تجمع کردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.