رشد ۵۰ درصدی آسم در دانش‌آموزان خوزستانی

رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: آمار دانش‌آموزان مبتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است که رشد آن نسبت به سال‌های گذشته نگران‌کننده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، رئیس اداره سلامت اداره‌ کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اذعان بر این‌که شیوع بیماری‌های تنفسی و آسم در مدارس استان افزایش یافته است، گفت: این افزایش در مقایسه با جمعیت دانش‌آموزی رقم بالایی نیست اما در مقایسه با سال‌های گذشته نگران‌کننده است. این نکته را نیز باید در نظر داشت که علت‌یابی این امر باید توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شود و آموزش‌وپرورش تنها گزارش آماری از وضعیت موجود تهیه می‌کند.

رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان در خصوص توزیع ماسک بین دانش‌آموزان از سوی آموزش‌وپرورش، اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای دانش‌آموزی تهیه این تعداد ماسک برای دانش‌آموزان هزینه بالایی در بر دارد.

وی گفت: با توجه به هزینه بالای تهیه ماسک، امکان تهیه آن توسط آموزش‌وپرورش وجود ندارد و بر این اساس به دانش‌آموزان توصیه شده است که حتماً یک ماسک در کیف خود داشته باشند و از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

مقیمی‌پور خاطرنشان کرد: به‌طور کلی با توجه به این‌که ریزگردها پدیده‌ای است که تصمیم‌گیری در خصوص آن در حوزه اختیارات آموزش‌وپرورش نیست، ناگزیر هستیم که شرایط مدارس را با این پدیده وفق دهیم.

مقیمی‌پور رشد بیماری آسم در میان دانش‌آموزان خوزستانی نسبت به سال گذشته را ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: نگرانی‌ها ناشی از افزایش این آمار نسبت به سال‌های گذشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.