مشکلات و سوء مدیریت در زندان مرکزی زاهدان

زندان مرکزی زاهدان یکی از بزرگترین موارد نقض حقوق بشر در ایران است که زندانیان در بند این زندان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالین بلوچ، وضعیت زندانیان در زندان مرکزی زاهدان بسیار بد و نامناسب می باشد و بیش از ۲۰۰۰ زندانی در این زندان نگهداری می شود که ۳۵۰ تن از زندانیان محکوم به اعدام هستند.

وضعیت تغذیه و رسیدگى هاى درمانى زندان زاهدان نامناسب است و علاوه بر آن اعزام به بیمارستان خارج از زندان نیز با عدم همکارى مسئولین زندان و دادستانى به سختى انجام مى شود.

یکی از زندانیان بند ۳ که مخصوص زندانیان سیاسی و امنیتی در این باره اعلام کرد:” با وجود ظرفیت ۲۳۰ نفری این بند مسئولان زندان بیش از ۳۵۰ زندانی را در این بند جا داده اند و با وجود این جمعیت تنها ۸ سرویس بهداشتی و ۳ حمام در این بند وجود دارد و آب گرم نیست و همین آب هم در روز بارها قطع می شود”.

وی در مورد وضعیت بهداشت و غذا گفت:” اکثرا غذا ها بو می دهند و زندانیانی که وضعیت مالی بهتری دارند خودشان غدا تهیه می کنند و بقیه زندانیان مجبورند غذاهای زندان را بخورند و اگر زندانی بیمار بشود اصلا به او رسیدگی نمی شود”.

این زندانی بطور نمونه گفت:” یکی از دوستان من مشکل ناراحتی معده داشته که به او قرص سرماخوردگی داده اند!”.

وی افزود:” تردد در بند ها امکان ندارد و اگر ما فامیل و دوستی در بندی دیگر داریم به هیچ وجه نمیتوانیم او را ببینیم و با ملاقات کنیم”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.