هماهودفر: بازجویان سپاه پاسداران در ایران تهدید کردند جنازه‌ا‌م را به کانادا می‌فرستند

هما هودفر، شهروند ایرانی کانادایی، در اولین مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی بعد از آزادی از زندان در ایران و بازگشت به کانادا گفته است که بازجویانش او را تهدید کرده بودند که جنازه‌اش را به کانادا خواهند فرستاد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خانم هودفر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی گفت که ماموران سپاه پاسداران ایران در جریان بازجویی‌ها او را “شکنجه روحی” کرده‌اند.

هما هودفر ۶۵ سال سن و تابعیت کانادایی، ایرلندی و ایرانی دارد. او پس از مرگ همسرش شهر مونتریال را ترک کرد و برای دیدار با خانواده به ایران رفت، اما اندکی پیش از بازگشت به خانه‌اش در مونتریال، نیروهای امنیتی ایران در خردادماه سال جاری او را بازداشت کردند.

نهادهای امنیتی ایران این استاد دانشگاه را متهم به «شبکه‌سازی برای انقلاب نرم و تضعیف پایه‌های اعتقادات مذهبی زنان از طریق فعالیت در جهت احقاق حقوق آنان» کردند اما خانواده او این اتهامات را رد کرده بود.

در مدت پنج ماه بازداشت او نهادهای مدافع حقوق بشر، از جمله عفو بین‌الملل و دانشگاهیان کشورهای مختلف بارها خواهان آزادی‌اش شده بودند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دوشنبه ۵ مهر خبر آزادی هما هودفر را اعلام کرد و گفت آزادی او «به دلایل انسان‌دوستانه از جمله بیماری» بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.