شهروندان مریوانی بازداشت‌شده به زندان مریوان منتقل شدند

روز پنج‌شنبه پانزدهم مهرماه، در پی تجمع اعتراضی نسبت به وضعیت نامناسب جادەای در مریوان دست‌کم پنج تن از سوی مأموران امنیتی بازداشت شدند که این بازداشت‌شدگان به زندان مریوان منتقل گشتند.

 به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه پانزدهم مهرماه این بازداشت‌شدگان به نام‌های روژین رضایی، بهاره عارفی‌شیخ، عادل رشیدی، سیران خورنکا و آرتین حسن‌زاده به طور جداگانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان مریوان انتقال یافتند.

دستگاه قضایی برای آزادی این فعالان درخواست تودیع وثیقه پنجاه میلیون تومانی کرده است.

عصر روز پنج شنبه ۱۵ مهرماه، صدها شهروند معترض مریوانی در «میدان بیسارانی» برای دومین‌بار در این شهر تجمع کرده و خواستار توقف عبور و مرور تانکرهای حامل سوخت از اقلیم کُردستان و اجرایی‌شدن هر چه زودتر طرح بهبود جاده‌ مریوان به سنندج شدند. این تجمع در حالی صورت گرفت که جو امنیتی در این شهر حکمفرما شده بود و حداقل ۴ تن از فعالین مدنی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

این منبع در مصاحبه با شبکه حقوق بشر کردستان گفت: “ صبح پنج‌شنبه نیروهای امنیتی برای ممانعت از برگزاری هر‌گونه تجمع اعتراضی حداقل چهار تن از فعالین مدنی مریوانی به نام‌های بهار عارفی، روژین رضایی، سیران خورنکا و آرتین حسن‌زاده را در منازلشان بازداشت کرده و به محل نامعلوم منتقل کرده‌اند. همچنین نیروهای یگان ویژه در بیشتر خیابان‌های اصلی شهر مریوان مستقر شده اما علی‌رغم برگزاری تجمع، برخوردی از سوی این نیروها با معترضین گزارش نشده است.”

این منبع در پایان افزود :“ این اعترضات تا پاسی از شب در خیابان‌های این شهر ادامه داشته و  معترضین با سر دادن شعارهای خواستار آزادی بازداشت‌شدگان شدند. روز سه‌شنبه ۱۳ مهرماه نیز تجمعی گسترده در مقابل فرمانداری این شهر برگزار شده بود و با توجه به قانع نشدن مردم به قول‌های فرماندار این شهر، قرار شد  معترضین تا رسیدن به خواسته‌هایشان به این اعتراضات ادامه دهند. محمد فلاحی فرمانداری شهر مریوان بامداد روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرگزاری ایرانا نسبت به برگزاری هر‌گونه تجمعی در شهر مریوان هشدار داده بود.”

محور مریوان به سنندج یکی از جاده‌های کوهستانی خطرناک است که با توجه به نامساعد بودن این جاده و تردد تانکرهای حامل سوخت از اقیلم کُردستان تاکنون ده‌ها تصادف و آتش‌سوزی در این مسیر صورت گرفته و در طول چند سال گذشته تعدادی از شهروندان نیز قربانی این حوداث شده‌اند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.