نگرانی کارگران «صنایع فرو آلیاژ ایران» از تهدید امنیت شغلی

به دلیل کاهش فعالیت تولیدی کارخانه صنایع فرو آلیاژ ایران در شش ماه گذشته، حدود ۶۳۰کارگر این کارخانه تولید کننده مواد اولیه صنعت فولاد وچدن (فروسیلیسیم) بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا،  فعالیت روزمره کارخانه که در زمینه تولید« فروسیلیسیم» مواد اولیه صنعت فولاد وچدن در شهرستان ازنا در استان لرستان فعالیت دارد از فروردین ماه سال جاری به بهانه مشکلات مالی به حداقل رسیده است.

آنان با بیان اینکه هم اکنون کارگران این کارخانه از وضعیت موجود رضایت ندارند، در ادامه گفتند: کاهش تولیدات این کارخانه تهدیدی بر امنیت شغلی کارگران قرادادی کارخانه شده بطوریکه  به ۵۰۰ نفر از کارگران گفته شده بعد از اتمام قرار داد کارشان در ماه جاری کاری برای آنان در این کارخانه وجود ندارد .به همین دلیل جمعی از کارگران در مخالفت با این موضوع ،روز ۱۶ مهرماه مقابل درب ورودی کارخانه دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

به گفته کارگران در چند سال گذشته فعالیت  فرو آلیا ژ ایران دیگر رونق سابق را ندارد و در نتیجه مدیریت کارخانه از سال گذشته  ناچار شده است سه کوره ذوب این کارخانه را بطور کل متوقف کند که آخرین کوره در روز ۲۴ شهریور ماه سال جاری خاموش شده است.

منابع کارگری می‌گویند علارغم موارد ذکر شده  دستمزد کارگران شاغل در این کارخانه به حداقل نیم رسیده د و بیمه تامین اجتماعی آنان نیز دچار مشکلاتی است.

آنها با یادآوری اینکه اگرچه  مشکلاتی نظیر معوقات مزدی نداریم اما نگرانی اصلی ما این است که از ابتدای ماه آینده که موعد قراردادهای کاری‌مان تمام می شودطبق گفته  کارفرما بیکار می شویم.

به گفته آنان کارفرما این واحد صنعتی از ابتدای سال جاری مدت قرار داد کار حدود ۶۳۰ کارگر را از شش ماه به سه ماه  ودر نهایت به یک ماه کاهش داده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.