همسر محمد علی در نامه به رهبر ایران خواستار آزادی سیامک و باقر نمازی شد

لونی علی، همسر محمدعلی بوکسور آمریکایی در نامه‌ای از آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران خواست نسبت به باقر و سیامک نمازی “رافت اسلامی” نشان دهد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، خانم علی خطاب به رهبر ایران نوشته است:”محمد علی، همسرم، عاشق ایران و مردم ایران بود. موهبتی الهی خواهد بود اگر یاد محمد را با عفو نسبت به این دو نفر گرامی بداریم.”

باقر و سیامک نمازی شهروندان ایرانی آمریکایی در ایران در بازداشت هستند. اتهام باقر و سیامک نمازی رسما اعلام نشده ولی به گفته یکی از بستگان آنها، جلسه دادگاه آن‌ها هفته گذشته به طور جداگانه به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: احمد شهید خواستار آزادی سه زندانی دو تابعیتی شد

باقر نمازی ۸۰ ساله از کارکنان پیشین یونیسف است. او برای ملاقات با پسرش سیامک نمازی به ایران سفر کرده بود که در اوایل اسفند سال گذشته بازداشت شد. سیامک نمازی، مدیر ایرانی آمریکایی بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک شرکت نفتی کرسنت، از آذرماه سال گذشته در ایران در بازداشت به سر می‌برد.

دادستان تهران در اواخر تیرماه گفت که کیفرخواست سیامک نمازی به دادگاه ارسال شده است، اما به وضعیت باقر نمازی اشاره نکرد.

افی نمازی، همسر باقر نمازی پس از بازداشت آقای نمازی در اسفند ماه گفت که او از مشکل جدی قلبی و بیماری‌های دیگر رنج می‌برد و نیاز به مراقبت پزشکی دارد. یونیسف هم در مورد وضعیت آقای نمازی ابراز نگرانی کرده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.