اخراج یک معلول از استخری در تهران به علت نداشتن پا

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان کشور امکانات ورزشی در اختیار معلولان را نامناسب خواند و از اخراج یکی از این شهروندان از استخری در تهران به دلیل نداشتن پا خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری میزان، علی همت محمودنژاد به مناسبت هفته تربیت بدنی در رابطه با وضعیت ورزش ورزشکاران معلول گفت: متاسفانه وزیر ورزش و جوانان در زمان فعالیت خود در راس این وزارتخانه خود را در مقابل فعالان اجتماعی معلول قرار نداده تا انتظارات و خواسته های آن‌ها را از زبان خودشان بشنود.

محمودنژاد با بیان این‌که ” مسئولان ورزش برای ۳ میلیون معلول به اندازه دو تیم سرخابی پایتخت ارزش قائل نیستند” خاطرنشان کرد: معلولان برای یافتن فضاهای ورزشی جهت انجام تمرینات حرفه‌ای و عمومی خود با مشکل زیادی مواجه بوده و این درحالی‌است که توجه به ورزش معلولان باید به عنوان بخشی از روند توانبخشی آن‌ها مدنظر قرار گیرد.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با اشاره به وضعیت معیشت ورزشکاران معلول اظهار کرد: متاسفانه نخبگان ورزش پس از کسب مقام در مسابقات جهانی و المپیک مورد توجه قرار نگرفته و اکنون شاهد هستیم که وضعیت کاری بسیاری از این قهرمانان مناسب نیست.

وی با تاکید بر نادیده گرفتن حقوق معلولان اذعان کرد: متاسفانه ریاست‌جمهوری درخواست معلولان در رابطه با انتصاب یک مشاور به عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور معلولان را نادیده گرفته و  نامه معلولان به حسن روحانی، تاکنون بی‌جواب مانده است.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با انتقاد از کمبود امکانات ورزشی معلولان تاکید کرد: چندی پیش شاهد بودیم که یکی از معلولانی که برای انجام فعالیت‌های ورزشی در آب راهی استخری در تهران شده بود، از استخر اخراج شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان این استخر، دلیل خود برای اخراج این فرد را نداشتن “پا” عنوان کردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.