اتهام محمدباقر نمازی: جلوگیری از ازدیاد نسل

 ابوالفضل ابوترابی٬ دبیر دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، باقر نمازی را «ژنرال آمریکا در عرصه نفوذ» خواند و یکی از اتهام‌های او را تلاش برای «جلوگیری از ازدیاد نسل» در ایران دانست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی درباره صدور حکم حبس برای ۲ شهروند ایرانی-آمریکایی متهم به جاسوسی گفت: یکی از پروژه‌های دشمنان برای نفوذ در جمهوری اسلامی، ورود سیامک و محمدباقر نمازی در عرصه‌های مختلف کشور بود، این دو نفر جزء افراد بسیار مهم سیستم ایالات متحده بودند.

ابوترابی گفت: یکی از محورهای کارنامه سیاه محمدباقر نمازی در سال‌های گذشته این بود که وی تئوریسین موضوع کاهش جمعیت، جلوگیری از ازدیاد نسل و زاد و ولد در ایران بود.

این نماینده افزود: سیامک و محمدباقر نمازی به لحاظ روابط پیچیده با صهیونیست‌ها، جایگاه بسیار ویژه‌ای در کاخ سفید و در میان روسای جمهور آمریکا داشتند و این روابط به گونه‌ای بود که آن‌ها به راحتی با روسای جمهور ایالات متحده مکاتبه می‌کردند.

گفتنی است این دو شهروند ایرانی ـ آمریکایی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا هرکدام به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

سیامک نمازی مدیر ایرانی- آمریکایی بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت، در مهرماه سال گذشته و در جریان سفر به ایران بازداشت شد.

محمدباقر نمازی، هشتاد ساله، که از دیپلمات‌های سابق است نیز چهار ماه پس از دستگیری پسرش، به ایران سفر کرد و بازداشت و روانه زندان اوین شد. وی نخستین آمریکایی بود که پس از توافق هسته‌ای در ایران بازداشت می‌شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.