سومین ایرانی-آمریکایی آزادشده از ایران شکایت کرد

فرزاد خسروی که به نام نصرت‌الله خسروی شناخته می‌شود، روز دوشنبه در دادگاهی در واشینگتن دی‌سی از دولت ایران شکایت کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رادیو فردا، فرزاد خسروی یا نصرت‌الله خسروی‌رودسری، یکی از چهار آمریکایی ایرانی‌تباری که در جریان تبادل زندانیان و اجرای برجام آزاد شد، در یک دادگاه آمریکا علیه ایران شکایت کرده و خواستار پرداخت بیش از ۴۰ میلیون دلار غرامت شده است.

 آقای خسروی در دادخواست خود تصریح کرده است که در سال ۱۹۸۲ از آمریکا تقاضای پناهندگی کرده بود ولی در سال ۲۰۱۲ به ایران باز می‌گردد که ابتدا پاسپورت وی توقیف می‌شود.

در این دادخواست همچنین تصریح شده است: پس از مدتی نیروهای امنیتی پاسپورت آقای خسروی را به وی باز می‌گردانند، اما در سال ۲۰۱۵ به «هنگام خروج از کشور بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفته است».

اسم او در شمار چهار نفری بود که در آستانه توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی یا برجام آزاد شد.

همزمان با اجرایی‌شدن برجام، در ۲۶ دی‌ماه سال گذشته جیسون رضاییان خبرنگار نشریه واشینگتن‌پست، امیر حکمتی تفنگدار دریایی پیشین، سعید عابدینی، نوکیش مسیحی و نصرت‌الله خسروی‌رودسری، چهار شهروند آمریکاییِ ایرانی‌تبار از زندان‌های ایران آزاد شدند و در قبال آزادی این زندانیان دولت آمریکا با آزادی هفت ایرانی زندانی در این کشور موافقت کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.