دانش آموزان شهرآرای چالوس هر روز از پل کابلی ناامن به مدرسه می روند

دانش‌آموز شهرآرائی برای رسیدن به مدرسه هر روز باید از روی تنها پل چوبی و معلق ناامنی عبور کنند که این روستا را به چالوس متصل می کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، پلی متحرک و کابلی با عرشه‌ای چوبی در امتداد رودخانه طغیانی و حفاظت‌شده چالوس کشیده شده که روستای شهرآرا که ۵ کیلومتری منطقه شهری چالوس قرار دارد به این شهر متصل می‌کند و دانش آموزان برای رفتن به مدرسه هر روز باید از روی این پل با ترس و اضطراب عبور کنند.

محمدناصر زندی، فرماندار چالوس، در مورد امنیت این پل می گوید: «عبور از این پل بسیار خطرناک است و بهتر است روستائیان مسیر ارتباطی دیگری را برای رفت ‌وآمد به شهر انتخاب کنند. ترازهای فنی در این پل کابلی به‌هیچ‌وجه مهندسی‌شده نیست و این پل به‌صورت موقت از سوی روستائیان برای دسترسی به بخشی از شهر احداث‌شده است.»

فاطمه صادق کوهستانی دانش‌آموز هفت ساله شهرآرائی که هرروز والدینش مجبورند او را از این پل متحرک کابلی عبور دهند می‌گوید: «هرروز صبح مجبوریم با نگرانی از پل عبور کنیم و گاهی شب‌ها خواب‌های بدی از پل می بینم. چون زمستان‌ها و روزهای بارانی با طغیان رودخانه، حتی آب رودخانه تا بالای پل هم بالا می‌آید و ترس عجیبی همه وجودم را می‌گیرد.»

علاوه بر مدرسه، محیط‌های کسب‌وکار صدها کارگر و اهالی روستا نیز در آن سوی پل زندگی می کنند که به‌ناچار باید از امتداد این پل معلق و کابلی عبور کنند تا به بخش شهری چالوس دسترسی داشته باشند.

حسین بابایی، یکی از اعضای شورای روستای شهرآرا، نیز با اشاره به دلایل استفاده اهالی روستا از این پل کابلی با وجود یک‌راه ارتباطی دیگر در آن سمت روستا می‌گوید: «بیشتر جمعیت این روستا از اقشار ضعیف و کشاورز و دامدار هستند و اگر بخواهند از راه ارتباطی اصلی استفاده کنند به‌ناچار باید هزینه ایام و ذهاب سنگینی را به‌صورت روزانه پرداخت کنند که از لحاظ اقتصادی برای آنان بسیار سنگین است.»

این عضو شورای روستای شهرآرا با اشاره به اینکه درخواست مردم این روستا برای احداث یک پل عابر مطمئن خواسته زیادی نیست و تأکید می‌کند که «علیرغم مکاتبه‌های فراوان با دستگاه‌های اجرایی هنوز موفق به جذب اعتبار نشده‌ایم درحالی‌که خواسته اهالی احداث پل عبوری ماشین‌رو نیست بلکه ما خواهان آن هستیم تا حداقل این پل چوبی و کابلی به‌ یک پل عابر پیاده ایمن تبدیل شود.»

روستای شهرآرا در کنار چهار روستای دیگر بخش مرکزی چالوس بنام‌های سینوا، سینواچشمه، دارکلا و بلاجو قرارگرفته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.