سیرجان، تهران، اهواز؛ مرگ دستکم سه کارگر

طی روز های گذشته دستکم سه کارگر در شهر های سیرجان، تهران و اهواز به دلیل فقدان ایمنی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری میزان، چاه کن سی ساله ای در سیرجان در عمق یازده متری چاه به علت استنشاق گاز و فاضلاب خفه می شود.

فیروز آبادی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی سیرجان با تایید این خبر گفت: ماموران آتش نشانی با توجه به شدت گاز موجود در چاه با استفاده از کپسول اکسیژن به عمق یازده متری رفته و جسد کارگر جان باخته را بالا آوردند.

همچنین ایلنا گزارش کرد؛ شامگاه روز یکشنبه (دوم مهر ماه) یکی از کارگران پیمانی شرکت لوله سازی اهواز حین انجام کار بر اثر سقوط از ارتفاع کشته می شود.
بر اساس این گزارش این اتفاق زمانی رخ داده که این کارگرپیمانی که هنوز هویت آن از سوی منابع رسمی اعلام نشده برای انجام کار تعمیرات به ارتفاع فرستاده شده بود.

محمد نیله چی رئیس روابط عمومی لوله سازی اهواز با تایید این خبر به سایر رسانه ها گفته است؛ این کارگر از یک شرکت پیمانکاری یکشنبه شب برای انجام کار تعمیراتی به شرکت لوله سازی فرستاده شده بود که در هنگام انجام کار با سقوط از ارتفاع دچار حادثه منجر به مرگ شد.

به گفته وی این کارگر که در ابتدا توسط همکاران خود به بیمارستان گلستان اهواز منقل شده بود اما به دلیل شدت جراحات وارده بامداد روز دوشنبه جان خود را از دست داد.

خبرگزاری رکنا نیز از مرگ کارگر مقنی در عمق ۴۰ متری چاه خبر داد.

واحد کیانی مدیر منطقه ۵ عملیات که به همراه نیروهای عملیاتی در محل حادثه حضور داشت، در این خصوص گفت: در قسمت حیاط یک شرکت تجاری، کارگران مشغول لایروبی یک حلقه چاه بودند که ناگهان یکی از کارگران بی هوش شده و در عمق ۴۰ متری چاه گرفتار شده بود.

وی افزود: آتش‌نشانان بی‌درنگ پس از ایمن‌سازی محل حادثه و برپایی کارگاه در دهانه چاه، با استفاده از تجهیزات ویژه نجات عملیات رهاسازی کارگر مقنی را آغاز کردند و در مدت زمان کوتاهی خود را به عمق چاه رساندند و کارگر مقنی که کاملاً بی هوش بود را از چاه خارج کرده و وی را تحویل امدادگران اورژانس دادند.

این مدیر منطقه با اشاره به اینکه علت بروز این حادثه در دست بررسی است، تصریح کرد: متأسفانه پس از انجام معاینات اولیه از سوی عوامل اورژانس مشخص شد کارگر مقنی در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده است و نیروهای عملیاتی پس از ارائه تذکرات ایمنی به کارگران، محل حادثه را تحویل عوامل انتظامی دادند و مأموریت خود را به پایان رساندند.

کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران همواره به شهروندان توصیه می‌کنند برای حفر چاه حتماً از کارگران مقنی با تجربه استفاده کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.