وجود چهار هزار کودک بی‌سواد و فاقد هویت در تهران

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: در حال حاضر  ۳ تا ۴ هزار کودک بی‌سواد در تهران هستند که فاقد که فاقد هویت هستند وجود دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری فارس، سیاوش شهریور در همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی گفت: ۱۱ میلیون جمعیت بی‌سواد و کم‌سواد وجود دارد که باید ببینیم تا چه میزان می‌توان از طریق فضای مجازی آن‌ها را توانمند و باسواد کرد. امروزه مشکلی که داریم این است که نتوانسته‌ایم از این فضا به نفع پیشگیری از آسیب‌ها استفاده کنیم. در حال حاضر ۳ تا ۴ هزار کودک بی‌سواد در سطح استان تهران فاقد هویت هستند.

شهریور گفت: برخی از رویکردها در فضای مجازی این‌گونه است که این فضا را محلی برای آسیب‌رسانی می‌دانند و برخی معتقدند که محلی برای بروز خلاقیت‌ها بوده و آسیب‌رسان نیست اما آنچه مدنظر باید قرار گیرد، رویکرد مشروط رسانه‌هاست.

وی گفت: حتی یک سایت در استان تهران وجود ندارد که آسیب‌ها را رصد کند؛ در زمینه طلاق، اعتیاد و کودکان کار آمارهایی وجود دارد اما داده‌های منظم و مستندی نیست درحالی‌که می‌توانیم با استفاده از دانش روز در بحث پیشگیری ورود کنیم که این همان معنای عدالت است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.