اعتراض دانشجویی به جلوگیری از توزیع نشریه «قلم» دانشگاه رازی

جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه، در بیانیه ای جلوگیری از توزیع نشریه ی دانشجویی «قلم» در این دانشگاه را محکوم کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از انصاف نیوز ،متن این بیانیه در پی می آید:

ریاست محترم دانشگاه رازی! در حالی که وضعیت مطبوعات به تدریج در دانشگاه وضعیت قانونی به خود می‌گیرد، در روز دوشنبه در دانشکدهٔ ادبیات شاهد قانون‌شکنی ریاست دانشکدهٔ ادبیات بودیم. نشریه قلم که همه مراحل قانونی را طی کرده است و امتیازش را از کمیته ناظر کسب کرده و تا کنون چندین شماره منتشر شده است، زمانی که با هماهنگی‌های لازم برای توزیع نشریه به دانشکده ادبیات رفتند با ممانعت غیرقانونی ریاست این دانشکده روبرو شدند و حتی توضیحات معاونت فرهنگی و حراست دانشگاه نیز ایشان را از قانون‌شکنی بازنداشت و چندین ساعت مانع از توزیع نشریه شدند و برخورد نامناسبی با دست‌اندرکاران نشریه قلم داشتند.

رفتار ایشان که به بهانهٔ برگزاری همایش مانع از توزیع نشریه شدند مصداق بارز نقض حقوق نشریات دانشجویی در این دانشگاه است که با صراحت در آیین‌نامه مربوط ذکر شده است. علاوه بر نقض حقوق مطبوعات، ایشان دانشجویان دانشکده ادبیات را نیز از برخورداری از این نشریه محروم کردند که حق آنان نیز ضایع شده است.

خواهشمند است به مدیران و کارکنان دانشگاه تذکرات لازم را بدهید تا حق آزادی بیان و آزادی مطبوعات در دانشگاه را زیر پا نگذارند. خواهشمندیم با تدبیر جنابعالی دیگر شاهد چنین قانون‌شکنی‌هایی نباشیم و دست‌اندرکاران مطبوعات که با زحمت و تلاش فراوان به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مشغولند بتوانند با آرامش و امنیت به فعالیت بپردازند.

هادی عیدی‌نژاد – علی روهنده – حسن صادقی‌زاده – سامان شامبیاتی – روزبه عزتی – مصطفی الیاسی – عباس سپیددم – محمد سعید میری -سهیل امانی‌پور – صلاح غریبی – مجتبی شجاعی – محمد رضا شیرزادی – محمد عزیزی – کامیاب فرهادی – امیرحسین گودرزی – نیما فقیه-مهران امیری- سعید خانچه‌زر – آرش شهبازیان – فاطمه حمیدی – محمد حسین عربی – گل‌آذین گروسی ـ امیر حسین سلیمی – اشکان خانی

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.