قطع حدود ۱۲ هکتار درخت اکالیپتوس مجتمع صنعتی نیشکر هفت تپه/ نارضایتی کارگران از قطع درختان

حدود ۱۲ هکتار درخت اکالیپتوس مجتمع صنعتی نیشکر هفت تپه توسط عوامل کارفرمایی قطع شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، مجتمع نیشکر هفت تپه ۱۲ هکتار فضای سبز پوشیده از درختان اکالیپتوس دارد که از ۲۰ سال قبل توسط کارگران بخش آبیاری کاشته شده‌اند.

از قرار معلوم، کارفرمای مجتمع نیشکر هفت تپه قطع درختان اکالیپتوس را از مدت‌ها قبل توسط یک شرکت پیمانکاری به دلایل نامعلومی آغاز کرده و همین اتفاق نارضایتی کارگران و اهالی شهر شوش در استان خوزستان را فراهم کرده است.

این کارگران با اعلام این خبر خطاب به مقامات ارشد دولتی بویژه سازمان محیط زیست، اعلام کردند به وضعیت اسفبار قطع درختان این مجتمع که موجب بهم ریختگی فضای زیست محیطی واز بین رفتن پوشش گیاهی منطقه و کارخانه شده رسیدگی شود.

طبق ادعای کارگران متأسفانه وقتی دیده می‌شود در یک کارخانه که سالهاست کارگران آن عمر خود را برای نگهداری پوشش گیاهی محل کار خود صرف کرده‌اند اقدام به قطع حدود ۵۰ هزار در خت اکالیپتوس با مواضع مسئولان عالی رتبه کشور در راستای توجه به محیط زیست همخوانی ندارد.

کارگران با بیان اینکه وضعیت فعلی را حاصل ناکارآمدی سیاست‌های مدیریتی دانسته‌اند؛ افزودند: جدا از وضعیت اسفبار فضای سبز کارخانه که توسط مسئولان شهرداری و محیط زیست پیگیری نمی‌شود درباره تبعات خصوصی‌سازی این مجتمع بر وضعیت معیشتی کارگران بارها ااعتراضات گسترده کارگران را از طریق نامه‌نگاری‌ به مسئولان انتقال داده‌ایم که متاسفانه با بی‌توجهی مسئولان هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم واین روند همچنان در این واحد ادامه دارد.

در پایان کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه ضمن درخواست جلوگیری از تخریب فضای سبز این واحد تولیدی در عین حال از مسئولان خواستند به سایر مشکلات صنفی کارگران این مجتمع رسیدگی کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.