اعدام یک زندانی در زندان سلماس

سحرگاه امروز حکم اعدام یک زندانی با اتهام مرتبط با موادمخدر در زندان سلماس اجرا شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز، سه‌شنبه یازدهم آبان‌ماه، یک زندانی به نام ایرج حامدی که در چند روز گذشته از زندان ارومیه به زندان سلماس منتقل شده بود، اعدام شد.

شبکه حقوق بشر کردستان در این باره گزارش کرد: روز گذشته این زندانی به دلیل تجمع خانواده‌اش در مقابل در زندان با دستور مسئولین زندان از حق آخرین ملاقات با خانواده‌اش محروم شده بود. هر چند منابع مختلف از انتقال چندین زندانی محکوم به اعدام محبوس در زندان سلماس به سلول‌های انفرادی خبر داده‌ بودند ولی تاکنون تنها هویت ایرج حامدی محرز شده است.

به گفته‌ این منبع: ایرج حامدی در سال ۸۹ در یک پرونده‌ مشترک با سامی مامدی و جوانشیر چهارطاق به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. این زندانی به دلیل اقامت خانواده‌اش در ارومیه، بعدا از زندان سلماس به زندان ارومیه منتقل شده بود و نهایتا روز شنبه ۸ آبان‌ماه از بند ۱۵ زندان مرکزی ارومیه جهت اجرای حکم اعدام به زندان سلماس منتقل شد.

حکم اعدام سامی مامدی روز گذشته اجرا شد و  حکم اعدام جوانشیر چهارطاق به دلیل خودزنی و نداشتن وضعیت سلامتی برای اجرای حکم اعدام، موقتا متوقف شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.