زندان تبریز؛ مخالفت با ملاقات دو فعال مدنی در اعتصاب غذا با خانواده

مسئولان زندان تبریز از ملاقات خانواده های حسین علی‌محمدی و مرتضی مرادپور با این زندانیان در اعتصاب غذا جلوگیری کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در پی ضرب و شتم حسین علی‌محمدی و مرتضی مرادپور، دوفعال مدنی محبوس در بند ۱۲، خانواده‌های این زندانیان با مراجعه به زندان تبریز خواستار ملاقات حضوری شدند که با مخالفت مسئولان زندان مواجه شد. این درحالی است که این دوفعال مدنی هم اکنون در اعتصاب غذا به سر برده و در وضعیت نامساعد جسمانی قرار دارند.

اویان نیوز در این باره نوشت؛ خانواده این دو زندانی ضمن طرح شکایت خود با «فاضل‌نیا» ناظر دادیار زندان مرکزی تبریز، خواستار ملاقات حضوری برای اطلاع از وضعیت سلامتی زندانیان شدند. مسئولین زندان در حالی از وقوع چنین حادثه‌ای اضحار بی‌اطلاعی میکنند که حسین علی‌محمدی و مرتضی مرادپور با فراخوانده شدن به بازرسی زندان و ملاقات با ناظر دادیار اقدام به طرح شکایت خود از «سلطانی» رئیس اندرزگاه از بابت ضرب و شتم کرده بودند.

حسین علی‌محمدی فعال مدنی محبوس در زندان مرکزی تبریز از روز سه‌شنبه۱۱آبان۹۵ و در اعتراض به ضرب و شتم جمعی توسط «سلطانی» رئیس اندرزگاه بند ۱۲ محکومین و انتظامات بند دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

دیروز و پس از ضرب و شتم شدید، این فعال مدنی دچار مصدومیت و خونریزی از ناحیه سر شده بود. وی با دستور رئیس اندرزگاه دیروز را در بند ویژه زندان گذرانده بود که امروز مجدداَ به بند ۱۲ محکومین بازگردانده شده است.

گفتنی‌است مرتضی مرادپور نیز از روز سه‌شنبه ۴ آبان‌ماه ۹۵، در اعتراض به عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت مقامات قضایی از آزادی وی، اقدام به اعتصاب غذای نامحدود کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.