لایحه اصلاح قانون کار مقدمه‌ای بر برده‌داری نوین/ خطر تشدید شکاف طبقاتی

جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته تهرانی با تهیه و امضاء طوماری از لایحه معیوب اصلاح قانون کار به عنوان مقدمه‌ای بر برده‌داری نوین و عامل تشدید فقر و شکاف طبقاتی یاد کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، در این طومار که به امضای بیش از ۹۰۰ نفر (کارگران، بازنشستگان، انجمن‌های اسلامی، شوراهای اسلامی کار و خانه کارگر غرب) رسیده است تاکید شده است که لایحه اصلاح قانون کار مقدمه‌ای بر برده‌داری نوین است که باعث رونق فقر و محرومیت و فاصله طبقاتی بیشتر خواهد شد.

در ادامه بیانیه آمده است: بررسی‌ها نشان‌دهنده آن است که قانون کار کوچک‌ترین مانعی در جهت تولید و اشتغال کشور محسوب نمی‌شود و بهتر است بازیگران اصلاح قانون کار مطالعه دقیقی از وضعیت جامعه فعلی و مافیای اقتصادی و ورود کالاهای خارجی فلج‌کننده اشتغال داشته باشند.

در ادامه یادآوری شده است که قانون کار به عنوان یکی از مترقی‌ترین و جامع‌ترین قوانین کار دنیا جنبه حمایتی از جامعه مظلوم کارگری دارد اما عده‌ای دانسته یا ندانسته به بهانه این‌که این قانون مانع تولید و اشتغال است در جهت اصلاح و تغییر آن برآمدند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که امضا‌کنندگان  این بیانیه با هرگونه اصلاح قانون کار، بدون حضور شرکای اجتماعی مخالف هستند و یقینا در صورتی که به خواسته قانونی جامعه کارگری توجهی نشود از خط‌قرمزهای جامعه کارگری عدول شده است و قطعا با واکنش جامعه کارگری مواجه خواهد شد.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.