دادستان تهران: از اظهارنظر درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری خودداری شود

دادستان تهران گفت: تا اتخاذ تصمیم نهایی از سوی دادستانی درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری باید از اظهارنظر پیرامون وقوع یا عدم وقوع جرم در این پرونده خودداری شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی در پنجمین نشست مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با اشاره به ارجاع پرونده‌ واگذاری املاک شهرداری به دادسرای کارکنان دولت اظهار کرد: با توجه به اظهارات آقای قالیباف در روز سه‌شنبه -یازدهم آبان ماه – در شورای شهر تهران، تمام مسئولان اعم از شهردار تهران و دیگر مدیران شهرداری تا اتخاذ تصمیم نهایی از سوی دادستانی، باید از اظهارنظر پیرامون وقوع یا عدم وقوع جرم در این پرونده خودداری کنند.

گفتنی است که یاشار سلطانی، مدیر مسئول سایت معماری نیوز که در تاریخ ۲۷ شهریورماه به دلیل افشای لیست واگذاری‌های شهرداری تهران، به دادگاه رسانه تهران احضار و بازداشت شده بود، پس از گذشت پنجاه روز همچنان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه سپاه پاسداران واقع در زندان اوین به سر می برد.

سایت «معماری نیوز» در ماه های گذشته اقدام به انتشار گزارشی از سازمان بازرسی کل کشور کرده بود که براساس آن شهردار تهران ۱،۱۰۰،۰۰۰ متر مربع زمین، خانه ویلایی و آپارتمان به ارزش چند هزار میلیارد تومان به برخی افراد واگذار کرده است. نام برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز در این لیست وجود دارد. گفته می‌شود ارزش مالی این واگذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

انتشار این گزارش واکنش‌های مختلفی را برانگیخت. برخی این مساله را تکذیب کردند و برخی دیگر نیز گفتند سازمان بازرسی در این‌باره از شهرداری تهران سوال پرسیده و گزارشی در کار نبوده است. مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در این زمینه گفته بود: «اگر علیه هم حرف بزنیم مطمئن باشید که همه بازنده خواهیم بود.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.