وضعیت وخیم آیت الله کاظمینی بروجردی در زندان اوین/ محرومیت از حق درمان و مرخصی پس از ده سال حبس

سید حسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی، علیرغم ابتلا به بیماری‌های مختلف همچنان محروم از حق درمان و مرخصی در زندان اوین به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سید حسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی که از ناراحتی قلبی و تنفسی و پوکی استخوان شدید رنج می‌برد، پس از گذشت ۱۰ سال حبس همچنان از حق درمان و مرخصی محروم بوده و در شرایط نامناسب زندان اوین نگهداری می‌شود. این زندانی عقیدتی بارها درخواست خود را مبنی بر انتقال به مراکز درمانی خارج از زندان به دادگاه ویژه روحانیت ابلاغ کرده است؛ بااین‌حال این دادگاه از رسیدگی به درخواست وی خودداری می‌کنند.

آیت‌الله کاظمینی بروجردی در طول دوران محکومیت خود بارها مورد شکنجه قرارگرفته و این فشارها وضعیت جسمانی وی را وخیم‌تر نموده است.

گفتنی است که در فروردین‌ماه سال جاری مسئولین قضایی به این زندانی عقیدتی که جهت گذارندن محکومیت ۱۱ ساله‌ی خود در زندان اوین محبوس می‌باشد، اعلام کرده‌اند که پرونده جدیدی تحت عنوان «ارتداد» برایش بازشده است.

کاظمینی بروجردی، روحانی و زندانی سیاسی-عقیدتی که پیش‌تر نیز سابقهٔ بازداشت و زندانی شدن داشته است، آخرین بار در مهرماه ۱۳۸۵ بازداشت و توسط دادگاه ویژه روحانیت به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. او هم‌اینک دهمین سال حبس را دربند ویژه روحانیت زندان اوین به سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.