کارگران پیمانی قطار شهری کرج تجمع کردند

گروهی از کارگران پیمانی قطار شهری کرج روز گذشته در ادامه بی‌توجهی کارفرما به معوقات مزدی‌شان، مقابل ساختمان استانداری البرز دست به اعتراض صنفی زدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، کارگران قطار شهری کرج که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «سایبر بین‌الملل» در اجرای این پروژه فعالیت می‌کنند پیش از ظهر روز گذشته در اعتراض به یک سال معوقات مزدی خود مقابل ساختمان استانداری البرز  تجمع کردند.

این کارگران گفته‌اند، علی‌رغم وعدهٔ کارفرما مبنی بر پرداخت مطالبات معوقه‌شان در حال حاضر یک سال از وعده کارفرما می‌گذرد، اما هنوز تکلیف مطالباتمان مشخص نیست.

کارگران شرکت پیمانکاری سابیر با بیان این‌که پرداخت معوقات حقوقی کارگران برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری است تصریح کردند: کارفرما به بهانه کمبود منابع مالی از پرداخت مطالبات کارگران کوتاهی می‌کند.

به گفته کارگران شرکت پیمانکاری سابیر: کارفرما در حالی بهانه «کمبود منابع مالی» را برای پرداخت نکردن حقوق کارگران مطرح می‌کند که دست‌کم نه ماه است که  این شرکت از متروی کرج به دلیل ابلاغ فسخ قانونی از سوی کارفرمای اصلی کنار گذاشته شده است.

به گفته این کارگران پیش از این نیز  روز شنبه، ۱۵ آبان‌ماه گروهی دیگر از همکارانمان در مقابل ساختمان اداری شرکت سابیر  واقع در میدان امام حسین کرج تجمع کرده بودند که در نتیجه بی‌توجهی کارفرما مجددا روز گذشته اعتراض خود را مقابل ساختمان استانداری البرز انتقال دادیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.