سه شهروند بهایی در زاهدان بازداشت شدند

سه تن از شهروندان بهایی ساکن زاهدان به نام های امیلیا حکیمان، تبسم حسینی و فرشید دادور توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز، ماموران امنیتی وزارت اطلاعات صبح روز یکشنبه در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۵ با مراجعه به منزل فرشید دادور و امیلیا حکیمان ضمن تفتیش کامل منزل و ضبط وسایل شخصی از جمله کتب، کامپیوتر، موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی این سه شهروند بهایی را بازداشت کردند .

به گفته یک منبع آگاه: ” فرشید دادور شهروند بهایی ساکن زاهدان پیشتر نیز دو ماه در سال ۱۳۹۱ زندانی بود و تبسم حسینی نیز دختر امیلیا حکیمان می باشد.”

طی اطلاع خبرگزاری بهایی نیوز طی ماههای اخیر تعدادی زیادی از شهروندان بهایی تنها به دلیل اعتقادبه دیانت بهایی توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته اند و در سالهای گذشته بازداشت شهروندان بهایی در استان های مختلف بارها تکرار شده است. به اعتقاد جمهوری اسلامی شهروندان بهایی دارای حقوق شهروندی در ایران هستند اما شهروندان بهایی پس از انقلاب از تمامی حقوق شهروندی در ایران از جمله عدم حق تحصیل ، حق اشتغال در مراکز دولتی و.. محروم شده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.