انتقال مجدد علی شریعتی به بیمارستان/ وصیت نامه این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا

روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه، علی شریعتی زندانی سیاسی در شانزدهمین، روز اعتصاب غذا، در پی بی هوشی به بیمارستان چمران منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی شریعتی که در اعتراض به بازداشت مجدد و حکم غیرقانونی خود از یک هفته پیش در اعتصاب غذای خشک به سر می برد، طی روز گذشته دچار بی هوشی گشته و به بیمارستان انتقال یافته است.

«فشار خون پایین»، «درد در ناحیه‌ی کلیه»، «ضعف جسمانی»، «از دست دادن ۸ کیلو از وزن» وضعیت نگران کننده‌ای را برای این زندانی سیاسی ایجاد کرده است.

علی شریعتی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳ علیه اسید پاشی مقابل مجلس شورای اسلامی به پنج سال حبس محکوم شد. درخواست تجدید نظر به این حکم نیز در شعبه ۳۳ دادگاه انقلاب رد و مجددا حکم پنج سال حبس تایید شد. آقای شریعتی در ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۳ بازداشت شد و در تاریخ ۲۷ اردبیهشت ماه ۱۳۹۵ به مرخصی آمد اما در روز ۱۰ آبان سالجاری( ۱۳۹۵) دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

علی شریعتی در روز های اخیر، طی وصیت نامه‌ای از شرایط وخیم خود پس از پانزده روز اعتصاب خبر داده است.

متن این نامه که از سوی خبرگزاری «سحام» منتشر شده است، به قرار زیر می باشد:

انالله و اناالیه راجعون
امروز که در پانزدهمین روز اعتصاب غذا و هفتمین روز اعتصاب غذای خشک خود به سر می‌برم مرگ را بسیار نزدیک می‌بینم هفت بار بیهوش شده و ایستاده سقوط کردم یک بار ایست تنفسی داشتم. اینها همه کافیست تا انسان عاقل بداند که مرگ نزدیک‌تر از همیشه است.
از تاریخ اموخته‌ام که آنچه می ماند نام نیک است و آنچه رفتنی‌ست ظلم ظالم. در زندگی آموخته‌ام آنچه ارزش جنگیدن تا پای جان را دارد شرف و آزادگی است. و انسانی که شرف ندارد پس چه دارد؟

زندگی به من آموخته است تحمل ظلم و ستم از سوی مظلوم کمتر از روا داشتن آن به دیگران نیست و هیچ ظلمی بالاتر از گرفتن آزادی نیست، تاریخ به من آموخته که تنها مرگ است که دروغ نمی‌گوید و همه را بلاخره دیر یا زود فرا خواهد گرفت، چه درخت چنار باشیم چه بر اریکه قدرت تکیه زده باشیم.

من از همت‌ها و زین الدین‌ها، از باکری‌ها و جهان آراها آموخته‌ام که زیستن را جز در سایه آزادی و آزادگی نشاید. پس از مادر و خواهرم خواهش میکنم که در سوگ من حد اعتدال را رعایت کرده و دشمن شاد نباشند، که این مرگ مرا گواراتر از شیر و شیرین‌تر از عسل است، به همسرم توصیه میکنم که شرافت خود را ارزان‌تر از جانت نفروش در زمانه‌ای که ظالمان شرافت را ارزان‌تر از همیشه کرده و دروغ و اختلاس‌ها و تهمت‌ها و بگم بگم ها را رواج داده‌اند. و در این وا نفسای زر و زور و تزویر جیب آنها از بیت المال و حق الناس سر سیری ندارد.
و فراموش کردن که حتی عمر نور نبی را داشته باشند بلاخره خواهند مرد، همان‌ها اینک به همدستی سیستم فاسد قضایی صدها صدا را در گلو خفه کرده و هر که سر مخالفت داشته باشد را فاسد، فتنه گر، عامل نفوذ و صهیونیستی … می نامند.

همان جابران و ظالمان، همان چپاولگران و حامیانشان، من را که عاشق ایران و ایرانی هستم مخل امنیت ملی دانسته و برایم ظالمانه ۱۳ سال حبس و ۵ سال حبس تعیین شده صادر کرده‌اند، در این زمانه‌ای که چپاولگران سنگ‌ها را بسته و سگ‌ها را باز کرده‌اند من شرافتم را در این بازار مکاره به قیمت کمتر از جانم نمی فروشم و سر تسلیم به این حبس و این ظلم فرو نخواهم آورد.

از کلیه دوستان و آشنایان و بستگان طلب حلالیت کرده و به سوی حضرت حق می روم.
علی شریعتی زندان اوین
۱۳۹۵/۸/۲۵

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.