ارجاع پرونده ۲۲۴ مورد کودک‌آزاری و ۹ هزار و ۴۹۹ همسرآزاری به پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۵، پرونده ۲۲۴ مورد کودک‌آزاری و پرونده ۹ هزار و ۴۹۹ مورد همسرآزاری به پزشکی قانونی ارجاع داده شده‌ است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، مسعود قادی‌پاشا؛ مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با بیان این‌که بیشتر پرونده‌ها در پزشکی قانونی استان تهران مربوط به نزاع، تصادفات و تعیین نقص عضو است، افزود: در ۶ ماهه اول سال ۹۵، پرونده ۲۲۴ مورد کودک‌آزاری و پرونده ۹ هزار و ۴۹۹ مورد همسرآزاری به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است.

وی گفت: از طرفی تراکم پرونده‌ها در اداره کل تهران واقعاً پرفشار و زیاد بوده و کار را برای همکاران ما بسیار سخت و پیچیده کرده است. از طرفی نیز اکثر پرونده‌هایی که در تعیین هویت، علت فوت و ژنتیک و… مشکل پیدا کند؛ همه به تهران می‌آید، لذا باید با اختصاص اعتبار، مجوزِ جذب کارشناسانِ متخصص و خرید تجهیزات نوین به روز شویم. مطمئناً اگر تجهیزات نوین در اختیار نداشته باشیم؛ حتی نمی‌توانیم آنالیزهای صحیح به مرجع قضایی ارائه دهیم و در نهایت مرجع قضایی هم نمی‌تواند حکم درستی صادر کند.

مدیرکل پزشکی قانونی همچنین با اشاره به ایجاد شهرستان‌های جدید در استان تهران اظهار داشت: در شهرستان‌های جدید مانند ملارد با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، واقعاً ضروریست که یک مرکز پزشکی قانونی تاسیس شود، اما متاسقانه نه یک چارت تشکیلاتی و نه مجوزی برای استخدام پزشک و پرسنل داریم، لذا از مسوولان استانی و کشوری درخواست می‌کنم نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.