عفو بین‌الملل درباره سلامتی نازنین زاغری راتکلیف و ‘خطر خودکشی او’ هشدار داد

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای درباره وضعیت نازنین زاغری راتکلیف و سلامت جسمی و روحی او هشدار داده و گفته بیم آن می‌رود که خانم زاغری خودکشی کند. عفو بین‌الملل بر پایه گفته‌های خانواده خانم زاغری وضعیت سلامتی او “عمیقا نگران‌کننده است”.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، بر پایه این بیانیه خانم زاغری از پنج روز پیش در اعتصاب غذا بوده و امروز به درخواست خانواده‌اش به اعتصاب غرلی خود پایان داده است. گفته شده که مادر خانم زاغری طی ملاقاتی با او از دیدن وضعیت او و شدت لاغر شدنش شوکه شده و از هوش رفته است.

ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری، می‌گوید حال او در هفته‌های اخیر به شدت رو به وخامت گذاشته و به خودکشی فکر کرده است.

خانم زاغری راتکلیف فروردین سال جاری هنگام بازگشت به بریتانیا در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد. سپاه کرمان در اطلاعیه‌ای او را به مشارکت در “براندازی نرم” و همکاری با “موسسات معاند” متهم کرد و او به ۵ سال حبس محکوم شده است.

همسر خانم زاغری راتکلیف گفته است که در هفته‌های گذشته همسرش به “مرز شکستن” رسیده و حتی نامه خودکشی نوشته و به هم‌سلولی خود داده است.

عفو بین الملل خانم زاغری را یک “زندانی عقیدتی” می‌داند. او، که ۳۷ سال دارد، برای بنیاد رویترز کار می‌کند. بنیاد رویترز، وابسته به خبرگزاری تامسون رویترز، به فعالیت‌های خیریه اختصاص دارد.

برخی مقام‌های ایرانی در ماه‌های اخیر نسبت به خطرات احتمالی فعالیت‌های شهروندان ایرانی که تابعیت کشورهای دیگر را هم دارند هشدار داده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.