فاضلاب تصفیه‌نشده بیمارستان‌های رشت به زرجوب و گوهررود می‌ریزد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان این‌که حدود ۱۴۰ هزار مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود می‌ریزد؛ گفت: بخشی از فاضلاب‌های بیمارستانی رشت که ۴۲ درصد تصفیه شده و ۵۷ درصد آن تصفیه نشده؛ وارد این دو رودخانه می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، قربانعلی محمدپور در ارتباط با آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود  گفت: این دو رودخانه که از شهر رشت عبور می‌کنند و به تالاب انزلی منتهی می‌شوند متاسفانه دچار آلودگی‌های بسیاری هستند به طوری که در این دو رودخانه حدود ۱۴۰ هزار مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی که تنها ۲۰ درصد آن تصفیه شده، وارد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۲۴ هزار مترمکعب در روز فاضلاب شهرک صنعتی که البته ۷۰ درصد آن تصفیه شده است به این دو رود می‌ریزد و بخشی از فاضلاب‌های بیمارستانی شهر رشت که ۴۲ درصد تصفیه شده و ۵۷ درصد مابقی تصفیه نشده اما وارد این دو رودخانه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار کرد: ۳۴۵ مترمکعب در روز در هوای آفتابی و ۱۲۹۶ مترمکعب در روزهای بارانی شیرابه مرکز دفع پسماند سراوان به این رودخانه‌ها ریخته می‌شود که عدد قابل ملاحظه‌ای است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.