مرتضی مرادپور: تا رسیدن به خواسته ام به اعتصاب غذا ادامه خواهم داد

مرتضی مرادپور، فعال مدنی محبوس در زندان مرکزی کرج، پس از گذشت سی و یک روز، علیرغم وخامت وضعیت جسمانی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، تعدادی از مسئولین قضایی زندان مرکزی کرج، در ملاقاتی با مرتضی مرادپور از وی درخواست کرده اند که به اعتصاب خود پایان دهد؛ اما این فعال مدنی اعلام داشته است که تا زمان رسیدن به خواسته اش به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

مرادپور از ۴ آبان‌ماه سال جاری در اعتراض به «عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادی خود» اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

گفتنی است که مرتضی مرادپور روز سه‌شنبه ۱۱ آبانماه در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز پس از اعتراض به عملکرد مسئولان بند، مورد ضرب و شتم ماموران انتظامات قرار گرفت و برای مدتی دچار بیهوشی شد.

این فعال مدنی در اعتصاب غذا، در سیزدهم آبان ماه از زندان تبریز به ندامتگاه مرکزی کرج تبعید شد.

مرتضی مرادپور به همراه برادر خود فردین مرادپور و چندین نفر دیگر از فعالان مدنی در جریان راهپیمایی خانوادگی ۱خرداد۸۸ در تبریز بازداشت و پس از نزدیک به شش ماه به صورت موقت به قید وثیقه آزاد شد. وی در دادگاه انقلاب تبریز به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم گشت.

این فعال مدنی در روز ۲۸اردیبهشت۹۴، از سوی مأموران امنیتی در محل کارش بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.