جلوگیری مسئولان زندان رجایی شهر از اعزام یک زندانی بهایی به بیمارستان

روز شنبه ششم آذرماه، پیام مرکزی، زندانی بهایی محبوس در زندان رجایی شهر، به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان به بیمارستان اعزام نشد و از حق درمان و رسیدگی پزشکی محروم ماند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مأموران زندان رجایی شهر صبح روز یکشنبه ۶ آذر ماه به پیام مرکزی، زندانی بهایی، ابلاغ داشته‌اند که بنا به دستور رییس زندان، مردانی، اعزام به بیمارستان تنها به شرط پوشیدن لباس زندان و دستبند و پابند صورت می‌گیرد. در پی خودداری این زندانی عقیدتی از پوشیدن لباس‌های آلوده ی زندان، از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری گشته و وی بدون درمان به بند بازگردانده شده است.

سیامک صدری، اهل گرگان و در آبان‌ماه همان سال ۱۳۹۱ از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از گذراندن یک ماه در بازداشتگاه گرگان جهت انجام بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی در آذرماه سال ۱۳۹۱ پس از اتمام بازجویی‌ها به بند ۳۵۰ زندان اوین و سپس به زندان رجایی‌شهر کرج انتقال یافت.

این زندانی بهایی با اتهامات تبلیغ علیه نظام، همکاری با دول متخاصم و عضویت در تشکیلات مخفی بهایی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران از سوی قاضی مقیسه به ۵ سال حبس محکوم شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.