روز یکشنبه؛ برگزاری دادگاه برای هفت فعال سیاسی

محسن صفایی فراهانی، محمدرضا خاتمی، علی شکوری‌راد، محمد نعیمی‌پور، حسین کاشفی، حمیدرضا جلایی‌پور و آذر منصوری هفت فعال سیاسی هستند که در دادگاه محاکمه خواهند شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، حسین کاشفی، از اعضای حزب مشارکت، گفت متهمان یا وکلای آن ها در این مدت پرونده را مطالعه کردند. به گفته او بیشتر اتهام‌های آن‌ها مربوط به مصاحبه‌هایی است که آن‌ها انجام داده‌اند: «بحث ما این است که آیا مصاحبه می‌تواند خود یک اتهام مطرح شود؟ ما امیدوار هستیم در دادگاهی که روز ۱۴ آذرماه برگزار می‌شود بتوانیم به اتهامات پاسخ داده و و دفاعیات خودمان را ارائه دهیم.»

کاشفی اضافه کرد با اشاره به این‌که باید «تعریف جرم سیاسی و جرم امنیتی مشخص شود»، گفت: «در این صورت دیگر برای هر اظهارنظری برخورد و تفسیر سلیقه‌ای صورت نمی‌گیرد و دیگر فعالیت‌های قانونی فعالان سیاسی جرایم امنیتی تلقی نمی‌گردد.»

زیتون در این باره نوشت؛ از جمله اتهام‌های این افراد عضویت در حزب مشارکت است که پس از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از سوی دادگاه «غیرقانونی» اعلام و منحل شد. حکمی که به گفته کاشفی «بدون اطلاع و حضور نماینده یا وکیل حزب جهت دفاع از موارد اتهامی تشکیل شده» و دلیل اصلی موارد اتهامی این هفت تن است.

کاشفی با اشاره به این‌که «اتهامات امنیتی نبوده و حداقل باید به عنوان جرم سیاسی تلقی گردد»، خواستار آن شد که «موضوع اظهارنظر یا انتقاد با تبلیغ علیه نظام باید تفکیک و مشخص گردد».

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.