انتقال ئاسو رستمی به رجایی شهر؛ بی خبری و تهدید خانواده

ئاسو رستمی، فعال مدنی، پس از بازداشت از سوی مأموران امنیتی برای اجرای حکم حبس، به زندان رجایی شهر منتقل شده و علیرغم گذشت یک روز از زمان بازداشت تا کنون اطلاعی از وضعیت وی به دست نیامده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مأموران امنیتی، روز شنبه ۱۳ آذرماه، ئاسو رستمی، فعال مدنی را بازداشت و به زندان رجایی شهر منتقل کرده اند. همچنین طی یک تماس تلفنی از سوی مأموران اطلاعات سپاه، خانواده این فعال مدنی تهدید شده اند که ارتباط با رسانه ها و اطلاع رسانی به ضرر فرزندشان خواهد بود.

گفته می‌شود این مأموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش وسایل این فعال مدنی نموده و تعدادی از آنان را ازجمله هارد، لپ‌تاپ، کتاب، فلش مموری، تبلت و مدارک پزشکی و تحصیلی وی را ثبت و ضبط کرده‌اند.

یک منبع مطلع این درباره به خبرنگار تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: “این افراد بدون حکم وارد خانه شدند و خود را مأموران اجرای احکام معرفی کردند؛ اما احتمال می‌رود که مأموران امنیتی سپاه بوده باشند.”

ئاسو رستمی، فعال مدنی، در روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۴ پس از شرکت در تجمع مسالمت‌آمیز در مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از کوبانی بازداشت و در بهمن ۹۴ به صورت موقت آزاد شد. وی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» درکمتر از پانزده دقیقه، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به ۷ سال زندان محکوم شد. این حکم از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به دو سال حبس کاهش یافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.