تشدید شدن بیماری نوید کامران در زندان اوین؛ خودداری مسئولین از رسیدگی پزشکی

نوید کامران، زندانی سیاسی محبوس در بند هشت اوین، علیرغم تشدید مشکلات آسیب دیدگی پا و دست در زندان، از حق درمان و رسیدگی پزشکی محروم می باشد.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت نوید کامران به گزارشگر تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: “نوید سه سال پیش در پی یک تصادف دچار آسیب دیدگی در ناحیه پا و دست شده و پلاتین در استخوان وی به کار رفته؛ سرمای بند و نبود آب گرم باعث تشدید آسیب دیدگی و ایجاد درد شدید برای وی شده است.”

این منبع در ادامه افزود: “نوید به پزشکی قانونی زندان اوین اعزام و معاینه شده اما تا کنون به وضعیت وی رسیدگی نشده و ادامه این روند می تواند اختلالات حرکتی برای وی ایجاد کند.”

لازم به یادآوری است، مأموران امنیتی در روز سه شنبه سیزدهم مهرماه، با مراجعه به محل کار این فعال مدنی، وی را جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری بازداشت کردند.

نوید کامران، به همراه آرش صادقی، گلرخ ایرایی (همسر آرش صادقی) و بهنام موسیوند روز ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ در مغازه لوازم التحریر فروشی در خیابان آذربایجان تهران توسط ماموران قرارگاه ٍثارالله اطلاعات بازداشت و چهار روز بعد در تاریخ ۱۹ شهریور ماه آن با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

طی حکم دادگاه انقلاب، آرش صادقی به ۱۹ سال حبس، همسرش خانم گلرخ ایرایی به شش سال حبس، نوید کامران به یکسال حبس محکوم شدند. پس از آن وکلای آنها به درخواست تجدید نظر دادند اما دادگاه تجدید نظر در تاریخ اول دی ماه ۱۳۹۴ همه حکم ها را عینا تایید کرد.

نوید کامران پیش از این در جریان حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شد و به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی به ۳۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی محکوم شد. نوید کامران یکی از امضاء کنندگان “شهادتنامه ۶۴ زندانی سیاسی درباره چگونگی جانباختن هدی صابر” در آن زمان بود. او در سال ۱۳۹۰ با سپری کردن حکم خود آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.