انتقال ئاسو رستمی به سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر

ئاسو رستمی، فعال مدنی به سالن ۱۲ در بند ۴ زندان رجایی‌شهر منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه شانزدهم آذرماه، ئاسو رستمی، فعال مدنی که پس از بازداشت از سوی مأموران امنیتی برای اجرای حکم حبس، به زندان رجایی‌شهر منتقل شده بود، به سالن سالن ۱۲ در بند ۴ زندان رجایی‌شهر انتقال یافت.

گفتنی است مأموران امنیتی روز شنبه ۱۳ آذرماه، این فعال مدنی را بازداشت و به زندان رجایی‌شهر منتقل کرده‌ بودند. همچنین طی یک تماس تلفنی از سوی مأموران اطلاعات سپاه، خانواده این فعال مدنی تهدید شده بودند که ارتباط با رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به ضرر فرزندشان خواهد بود.

شایان ذکر است، این مأموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش وسایل این فعال مدنی نموده و تعدادی از وسایل از جمله هارد، لپ‌تاپ، کتاب، فلش مموری، تبلت و مدارک پزشکی و تحصیلی وی را ثبت و ضبط کرده‌اند.

یک منبع مطلع  در این‌باره به خبرنگار تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: این افراد بدون حکم وارد خانه شدند و خود را مأموران اجرای احکام معرفی کردند؛ اما احتمال می‌رود که مأموران امنیتی سپاه بوده باشند.

ئاسو رستمی، فعال مدنی، در روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه سال ۱۳۹۴ پس از شرکت در تجمع مسالمت‌آمیز در مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از کوبانی بازداشت و در بهمن‌ماه سال ۹۴ به صورت موقت آزاد شد. وی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» در کمتر از پانزده دقیقه، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به ۷ سال زندان محکوم شد. این حکم از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به دو سال حبس کاهش یافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.