“چهار اشکال دادگاه ویژه روحانیت”؛ پیام احمد منتظری به نشست «بررسی اعتراض به اعدام‌های سال ۶٧»

احمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری، در پیامی به نشست «بررسی اعتراض آیت‌الله منتظری به اعدام‌های سال ۶٧» که در شهر کلن (آلمان) برگزار شد، گفت «بزرگتر‌های قوم» نیز از صدور حکم ۲۱ سال زندان برای او «احساس شرمندگی» دارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زیتون، منتظری ضمن «بی‌اساس» توصیف کردن حکم خود، گفت به دادگاه برگزار شده برای او «چهار اشکال» وارد است؛ از جمله این‌که دادگاه ویژه روحانیت زیر نظر دادگستری نیست، دادگاه به شکل غیرعلنی و بدون حضور هیات منصفه برگزار شده و «قاضی مرضی‌الطرفین» نیز حضور نداشت. او اضافه کرد: «ایراد چهارم ریاست آقای رییسی بر دادگاه‌های ویژه روحانیت است.» به گفته احمد منتظری قاضی پرونده او «تحت امر آقای رییسی است و نمی تواند حکم عادلانه ای صادر کند.»

رییسی از جمله اعضای کمیته‌ای است که از سوی آیت‌الله خمینی مامور رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی در سال ۶۷ شد. نتیجه کار این کمیته اعدام هزاران نفر از مخالفان حکومت بود. احمد منتظری به دلیل انتشار فایل صوتی جلسه ایت‌الله منتظری با اعضای این کمیته (که ابراهیم رییسی هم در آن حضور داشت) به ۲۱ سال زندان محکوم شد.

فرزند آیت‌الله منتظری «رفتار خلاف شان روحانیت» و «انتشار تصاویری از دیدار علاقمندان به او و پدرش» را از جمله دیگر اتهام‌های خود در این پرونده نام برد.
احمد منتظری در بخش پایانی پیام خود با اشاره به روز جهانی حقوق بشر گفت: «اعلامیه حقوق بشر سی ماده دارد که بسیار ارزشمند هستند، اما فکر می‌کنم پیشتر باید برخی بدیهیات را مشخص می‌کردند. از جمله این‌که افراد آزادی انتشار فایل‌های صوتی مرحوم پدرشان را که هم میراث خانوادگی و هم تاریخی یک ملت و مملکت هستند را داشته باشند یا بتوانند در منزل خود با دوستانشان دیدار کنند.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.