در ۲۴ درصد خانواده‌های ایرانی هیچ‌کس شاغل نیست

رئیس کمیته زنان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت گفت: ایران پس از ترکیه بیشترین تمایل به ازدواج را در میان جوانان دارد. ۲۴درصد خانواده‌های ایرانی فرد شاغل ندارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، لیلی بروجردی در همایش ملی سیاستگذاری اجتماعی گفت: در حال حاضر درآمد ۵۷ درصد از خانواده های ایرانی توسط یک فرد حاصل می شود و این در حالی است که در ۱۵ درصد خانواده ها دو نفر مسئول کسب درآمد هستند.

وی گفت: در بررسی ها ۲۴ درصد خانواده های ایرانی اعلام کردند که هیچ فرد شاغلی ندارند، این به آن معنا است که یک چهارم خانواده های ایرانی درآمد متفرقه دارند، ۹ درصد درآمد از بخش دولتی و ۳۰ درصد از بخش خصوصی کسب درآمد می کنند.

رئیس کمیته زنان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت گفت: در تبیین سیاست های کلی خانواده مواردی همچون افراد ازدواج نکرده در نظر گرفته شدند و بر اساس آمار تا پایان سال ۹۳ حدود ۱۲ میلیون مرد و زن ایرانی بین ۳۰ تا ۳۵ سال ازدواج نکرده اند.

بروجردی تاکید کرد: این در حالی است که این تعداد در ۵۰ سالگی به یک و نیم میلیون نفر می رسند یعنی بیشتر آنها بین ۳۵ تا ۵۰ سالگی که سن تجرد قطعی است، ازدواج می کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.