۸۷ درصد کودکان در مراکز شبه‌خانواده، بدسرپرست هستند

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت که متاسفانه شناخت مناسبی از خانواده در کشور نداریم و از میان بیش از ۹ هزار کودک که در مراکز شبه‌خانواده نگهداری می‌شوند، ۸۷ درصد، بدسرپرست هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فارس، حبیب‌الله مسعودی‌‌فرید گفت: متاسفانه شناخت مناسبی از خانواده در کشور نداریم و سازمان‌های مرتبط باید شاخص‌های مدنظر خانواده ایرانی را مطرح کنند تا بتوانیم به تفسیر مناسبی از خانواده برسیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: یکی از مشکلات موجود در بحث خانواده عدم ارتباط تعریف‌شده بین نهادهای اجرایی و علمی است و از طرفی مسائل اقتصادی و اجتماعی باعث شده که افراد ساعات کمتری را با یکدیگر داشته باشند.

فرید گفت: عدم آموزش مناسب به خانواده‌ها باعث شده حتی ساعاتی که در کنار یکدیگر هم هستند بازدهی مشخص و مناسبی نداشته باشد.

وی ادامه داد: در سازمان بهزیستی مدلی وجود دارد که براساس آن، خانواده ها توانمندتر شده و مشکلاتشان نیز کاهش می‌یابد به همین منظور دو حیطه اصلی فعالیت سازمان بهزیستی در ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش بروز و شیوع آسیب‌ها در کنار حمایت و توانمندسازی افراد آسیب‌دیده و همچنین پیشگیری از معلولیت‌ها به شمار می‌رود.

فرید گفت: درحال حاضر بیش از ۹ هزار کودک در مراکز شبه‌خانواده نگهداری می‌شوند که ۸۷ درصد آن‌ها، بدسرپرست هستند. علاوه بر این، می‌توان مهم‌ترین علت تک‌سرپرست شدن خانواده‌ها را فوت یکی از همسران عنوان کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.