انتقال حسن کمال رمضان به اداره اطلاعات و بازجویی از وی

بیستم آذرماه سال جاری، حسن کمال رمضان، زندانی سیاسی، از زندان ارومیه به اداره اطلاعات ارومیه منتقل و مورد بازجویی قرار گرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، در بیستم آذرماه سال جاری به اداره اطلاعات ارومیه منتقل و به مدت هشت روز در رابطه با وقوع یک قتل در سال ۸۵ بازجویی شده است.

کمال حسن رمضان تاکنون چندین بار از زندان مرکزی ارومیه به بازداشتگاه سپاه منتقل گشته؛ در آخرین انتقال که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ صورت گرفت، این زندانی سیاسی به مدت بیش از دو ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه فوق امنیتی سپاه پاسداران ارومیه محبوس بود. وی در مدت بازداشت در بازداشتگاه سپاه در خصوص همکاری و گرفتن اعترافات تلویزیونی تحت‌فشار قرارگرفته بود.

گفتنی است که اخیرا شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب ارومیه، حکم کمال حسن رمضان را به هفت سال و شش ماه و یک روز کاهش داده است

کمال حسن رمضان، ۳۱ ساله و شهروند کُرد اهل شهر « سریکانی کُردستان سوریه » ( روژآوای کُردستان ) در تیرماه سال ۹۳ به همراه علی یگانه و عبدالله امویی میلان، هر دو اهل شهرستان ماکو، در نزدیکی شهر ارومیه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شدند. این زندانی سیاسی در دادگاه بدوی به ده سال محکوم گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.