مشکل بیمه‌ای کارگران مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه هنوز ادامه دارد

کارگران مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه در استان خوزستان برای استفاده از مزایای بیمه‌ درمانی سازمان تامین اجتماعی با مشکل مواجه هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، یکی از کارگران نی‌شکر هفت‌تپه در شهرستان شوش  اظهار داشت: با گذشت چندین‌ماه از رسانه‌ای‌شدن مشکلات بیمه‌ای کارگران نی‌شکر هفت‌تپه در شهرستان شوش، هنوز هیچ نهادی به مشکلات ما رسیدگی نکرده است.

این کارگر مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه در تشریح مشکلات بیمه خود و همکارانش گفت‌: اداره تامین اجتماعی شعبه هفت‌تپه به دلیل بدهی‌های مالی کارفرمای مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه به تامین اجتماعی  چندین‌ماه است از تمدید دفترچه‌های درمانی کارگرانی که برای تمدید دفترچه‌های درمانی خود اقدام می‌کنند خودداری می‌کند.

به گفته وی در مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی هفت‌تپه و طرح درخواست تمدید و یا تعویض دفترچه‌ها، مسئولان تامین اجتماعی عملی شدن این امر را منوط به پرداخت  مطالبات معوقه کارفرمای مجتمع کردند اما ظاهرا کارفرمای بخش خصوصی مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه توانایی پرداخت یک‌جای مطالبات تامین اجتماعی را ندارد.

او با بیان این‌که این عمل اداره تامین اجتماعی هفت‌تپه خلاف قانون است چرا که این کارگران بیش از بیست سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند در ادامه افزود: در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی این تعداد کارگر و خانواده‌هایشان به مشکلات معیشتی آنان افزوده است.

این کارگر نی‌شکر هفت‌تپه با اعتراض به این‌که چرا کسی به فریاد ما نمی‌رسد، گفت: اداره تامین اجتماعی  هفت‌تپه با تحت فشار قرار دادن کارگران می‌خواهد به بدهی‌های قبلی خود از کارفرما برسد که  رقم آن به ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

این کارگر مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه در خاتمه سخنانش اظهار داشت: با توجه به این‌که در بین کارگران مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه کارگرانی وجود دارند که هم‌اکنون خود و یا خانواده‌هایشان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند و با مشکلاتی که در زمینه تمدید نشدن دفترچه‌ها برایشان پیش آمده برای پرداخت هزینه‌های درمانی سرگردان شده‌اند از مسئولان تامین اجتماعی می‌خواهیم به مشکلات ما کارگران نی‌شکر هفت‌تپه بیشتر توجه کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.