نامه‌ی محمد امین آگوشی از زندان تبریز به نهاد های حقوق بشری

محمد امین آگوشی، زندانی سیاسی، پس از گذشت ده سال از دوران محکومیت، علیرغم ابتلا به بیماری هم اکنون در زندان مرکزی تبریز نگهداری می شود. وی در آخرین نامه خود از رنج ها و حبس‌های طاق فرسا می‌گوید و از جامعه جهانی و حقوق بشری تقاضای استمداد دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدامین آگوشی در اردیبهشت‌ماه سال ٨۶ به اتهام جاسوسی بازداشت و در فروردین۱۳۹۱، از سوی شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور به تحمل ۱۰ سال حبس در زندان زاهدان محکوم شد. این زندانی سیاسی در تاریخ سوم فروردین‌ماه سال جاری برای گذراندن مابقی دوران محکومیت خود از زندان زابل به زندان تبریز انتقال یافت.

آقای آگوشی به کم‌خونی شدید، بیماری کلیوی و مشکلات مغز و اعصاب مبتلا بوده و شرایط زندان برای وضعیت وی مناسب نمی باشد.

لازم به توضیح است که محمدامین آگوشی نیز پس از شنیدن خبر پایان دادن زندگی دخترش، کانی آگوشی و اعزام وی به مرخصی جهت تحویل پیکر فرزندش در تیرماه ۱۳۹۴، در شرایط روحی و جسمی بسیار بدی به سر می‌برد.

متن آخرین نامه وی که از سوی وبسایت “هەنگاو” منتشر شده است، در پی می آید:

“همگان میدانند که من محمد امین آگوشی بیش از یک دهه است که در سیاهچالهای جمهوری اسلامی با سخت ترین شرایط حبس می کشم.

بیشتر حبسم در سلولهای انفرادی و ویژه وزارت اطلاعات بوده است، آیا تاوان و جرم بنده اینقدر خطرناک و زیاد است که ده سال با اینکه که مریض هستم در زندان بمانم؟ در این مدت خانواده ام از هم متلاشی گردیده و ناقضان حقوق بشر در ایران به این هم بسنده نکرده اند.

در سال گذشته، باقیمانده خانواده ام در اثر فشارها و مظالم موجود زادگاه خود را ترک کرده اند و اینک در آلمان در کمپ‌های بدون در و پیکر زندگی می‌کنند.

آیا کشورهای مدافع حقوق بشر و سازمان ملل متحد و کمیسیون عالی حقوق بشر تا به حال برای ما چکاری کرده اند؟ از کلیه نهادهای حقوق بشری مانند سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق بشر و همه ارگانهای حقوق بشری می‌خواهم که برای آزادی زندانیان سیاسی از جمله خود من و سایر زندانیان،فراخوان داده و خواستار آزادی ما شوند.

از کلیه رسانه های معتبر دنبال می‌خواهم که با انعکاس این پیام درخواست مرا بطور گسترده اطلاع رسانی نمایند و درد من منظلوم به گوش جهانیان رسانده شود.

محمد امین آگوشی زندان مرکزی تبریز

دیماه ١٣٩۵”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.