ممانعت از اعزام بهنام موسیوند به بیمارستان/ تأکید پزشکان بر نیاز این زندانی سیاسی به انجام عمل جراحی

روز جاری بهنام موسیوند، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر، به دلیل امنتاع از پوشیدن دستبند زندان، از اعزام به بیمارستان محروم ماند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان رجایی شهر، روز سه شنبه هفتم دی ماه، به بهنام موسیوند، زندانی سیاسی، اعلام داشته اند که اعزام وی به بیمارستان تنها در صورت پوشیدن دستبند صورت می گیرد؛ این زندانی سیاسی که به دلیل نوعی بیماری روده می بایست تحت درمان قرار گیرد، برای حفظ کرامت انسانی و اعتراض به تحقیر صورت گرفته از سوی مسئولان از استفاده از دستبند خودداری کرده و در پی آن به بند بازگردانده شده است.

گفتنی است، این ممانعت از اعزام درحالی صورت می گیرد که وی از نوعی بیماری روده رنج برده و نیاز مبرم به عمل جراحی دارد.

بهنام موسیوند، فعال مدنی، در پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در محل کار خود بازداشت و پس از مدتی با تبدیل قرار بازداشت آزاد شد. وی سپس از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، در طی حکمی که ۳۱ مردادماه سال ۱۳۹۴ ابلاغ شد، به ۱۸ ماه حبس محکوم‌ گردید. این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ریاست قاضی پورعرب به سه سال حبس تعزیری تغییر پیدا کرد.

این فعال مدنی ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۵ جهت تحمل سه سال حبس خود، به زندان اوین مراجعه کرد و در تاریخ ۲۶ خردادماه، از قرنطینه بند ۴ به بند ۸ زندان اوین انتقال یافت.

وی در مهرماه سال جاری از بند هشت اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.