رجایی شهر؛ تهدید و ضرب و شتم بهنام ابراهیم زاده در بند “زندانیان با جرایم خطرناک”

بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری محبوس در زندان رجایی شهر که از دو روز پیش در بند ۱۰ این زندان نگهداری می‌شود، در روز گذشته، از سوی زندانیان این بند مورد تهدید و ضرب و شتم قرارگرفته و مسئولین زندان تاکنون در راستای تضمین امنیت جانی این زندانی سیاسی هیچ‌گونه اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم‌زاده، روز دوشنبه ششم دی‌ماه به دستور مدیر داخلی زندان رجایی شهر، آقای داریوش امیریان، از اندرزگاه دو (دارالقرآن) به اندرزگاه ده سالن ۳۴ که محل نگهداری زندانیانی با جرائم خطرناک می‌باشد، منتقل شده و در روز سه شنبه از سوی چندین تن از زندانیان محبوس در این بند مورد تهدید و ضرب وشتم قرارگرفته است. گفته می‌شود مسئولین زندان رجایی شهر نسبت شکایت این زندانی سیاسی بی‌تفاوت بوده و با خاطیان این درگیری برخوردی نداشته‌اند.

لازم به ذکر است که این فعال کارگری از لحظه انتقال به این بند اقدام به اعتصاب غذا کرده و اعلام داشته است: “تا زمانی که به اندرزگاه دو بازگردانده نشوم به اعتصاب غذای خود ادامه خواهم داد.”

بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری که از سال ۱۳۸۹ در بازداشت به سر می‌برد، در مردادماه سال ۱۳۹۴ علی‌رغم پایان دوران محکومیت ۵ ساله خود، در پی پرونده‌سازی جدید از سوی مسئولان به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و چهارصدوپنجاه هزار تومان جریمه محکوم شد.

اتهام او «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و همچنین «فک قرار بازداشت» و «استفاده از تجهیزات ماهواره و پاسور» عنوان شده که به دلیل فعالیت‌های او در زندان می‌باشد.

وی که سابقه چندین دستگیری دارد، آخرین‌بار، در بیست و دوم خردادماه سال ۱۳۸۹ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، بدون حضور وکیل، به بیست سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال کاهش یافت.

گفتنی است، این زندانی سیاسی تاکنون چندین‌بار در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.