ضرب وشتم ئاسو رستمی از سوی نیرو های حفاظت زندان رجایی شهر/ انتقال به بهداری و عدم رسیدگی به وی

روز گذشته، ئاسو رستمی به همراه تعداد دیگری از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر از سوی گارد امنیتی زندان مورد ضرب و شتم و تهدید قرار گرفته و به دلیل جراحات وارده به بهداری منتقل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، گارد زندان و مسئولین حفاظت اطلاعات زندان رجایی شهر، روز سه شنبه ۷ دی ماه، به بند زندانیان سیاسی یورش برده و اقدام به تهدید و ضرب وشتم زندانیان حاضر در این بند ازجمله ئاسو رستمی نموده‌اند. این فعال مدنی بر اثر جراحات وارده ناشی از ضرب وشتم دچار خونریزی از دهان و بینی گشته و به بهداری منتقل شده؛ بهداری رجایی شهر نیز از درمان و رسیدگی به ئاسو رستمی خودداری کرده و این زندانی سیاسی با وضعیت وخیم جسمانی به بند بازگردانده شده است

گفته می‌شود که یورش گارد امنیتی به این بند به دلیل برگزاری مراسم کریسمس و صدور بیانیه‌ای دراین‌باره می‌باشد.

لازم به ذکر است که ئاسو رستمی از روز گذشته، ممنوع التماس شده و هم اکنون محروم از رسیدگی پزشکی در بند ۴ نگهداری می‌شود.

ئاسو رستمی، فعال مدنی پس از بازداشت در شنبه ۱۳ آذرماه، به زندان رجایی‌شهر منتقل و در شانزدهم آذرماه به سالن ۱۲ در بند ۴ زندان رجایی‌شهر انتقال یافت.

گفتنی است که این فعال مدنی در زندان دچار نوعی بیماری ریوی و مشکلات تنفسی گشته با این حال مسئولین از رسیدگی درمانی به وی خودداری می‌کنند.

ئاسو رستمی، فعال مدنی، در روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه سال ۱۳۹۴ پس از شرکت در تجمع مسالمت‌آمیز در مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از کوبانی بازداشت و در بهمن‌ماه سال ۹۴ به صورت موقت آزاد شد. وی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» در کمتر از پانزده دقیقه، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به ۷ سال زندان محکوم شد. این حکم از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به دو سال حبس کاهش یافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.