تجمع صنفی کارگران کارخانه قند یاسوج وارد هشتمین روز شد

تجمع صنفی کارگران کارخانه قند یاسوج وارد هشتمین روز خود شد. این کارگران که تعداد آن‌ها بیش از سی نفر است به تعطیلی تدریجی کارخانه، عدم پرداخت دستمزد مهر، آبان و آذر سال ۹۵ و مزایای مزدی سال ۹۳ و ۹۴ خود معترض هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه قند یاسوج گفتند که تجمع صنفی آن‌ها امروز وارد هشتمین روز خود شده است اما تا کنون هیچ‌کدام از مسئولین کارخانه پاسخگوی آنان نبوده‌اند. تعداد کارگرانی که در تجمع امروز حضور دارند بیش از ۳۰ نفر است.

اعتراض کارگران به تعطیلی تدریجی این کارخانه از سال ۹۳،  عدم پرداخت دستمزد مهر، آبان و آذر سال ۹۵ و مزایای مزدی سال ۹۳ و ۹۴ بر می‌گردد.

کارگران کارخانه قند یاسوج همچنین مبالغی از سال ۸۲ طلب‌کار هستند که تاکنون به آن‌ها پرداخت نشده است.

از سویی کارگران فصلی این کارخانه که تعداد آن‌ها در حدود ۱۳۰ نفر است و از سال ۹۳ بیکار شده‌اند هنوز بر سر کار خود باز نگشته‌اند. هم‌اکنون بیمه بیکاری این کارگران قطع شده است.

این در حالی است که مدیریت این کارخانه وعده داده بود تمامی کارگران فصلی را پس از رونق گرفتن کارخانه به سر کار باز می‌گرداند. اما حالا نه تنها کارگران فصلی بیکار شده‌اند بلکه کارگران رسمی که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند در خطر مواجهه با بیکاری قرار دارند و هیچ‌کس نیز پاسخگوی آن‌ها نیست.

اخیرا کارخانه قند یاسوج به علت بدهی به سیستم بانکی به فروش رسیده است اما کارگران این کارخانه  که ۱۳درصد از سهام آن را در اختیار دارند از فروش و نحوه واگذاری این کارخانه مطلع نشده‌اند.

کارگران امیدوارند که سهام‌داران جدید کارخانه با اتخاذ رویکرد تعاملی با کارگران، مشکلات این کارخانه را حل کنند تا به زودی شاهد بازگشایی کامل این کارخانه باشند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.