موافقت با مرخصی آرش صادقی و گلرخ ایرایی و درخواست وثیقه

مسئولین قضایی با تماس با خانواده گلرخ ایرایی درخواست کرده‌اند تا فردا با مراجعه به زندان و پرداخت قرار وثیقه مقدمات آزادی آرش صادقی و گلرخ ایرایی را انجام دهند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دادستانی تهران به خانواده گلرخ ایرایی اعلام کرده است تا فردا یکشنبه ۱۲ دی ماه با مراجعه به این مکان مقدمات آزادی این دو زندانی را فراهم آورند.

در همین حال آرش صادقی، زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین، شب گذشته بر اثر افت فشار شدید ۶ بر روی ۷، نفس تنگی و بالا آوردن خود به بهداری زندان اوین مننقل شد.

لازم به ذکر است این زندانی سیاسی همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

روز جمعه در پی حمایت از این زندانی توفان توییتری به راه افتاد که حمایت شخصیت‌ها داخلی و خارجی را به همراه داشت.

اولین واکنش را بی‌بی سی جهانی در خبری که در تویی‌تر خود منتشر کرده بود، به وضعیت پرونده آرش صادقی اشاره داشت.

یکی دیگر از حمایت‌ها واکنش سناتور کانادایی لیندا فرام بود که در تویی‌تر خود اعلام کرد در این شرایط من را در کنار خود بدانید.

در همین زمینه، تام مالیناوسکی، دستیار وزیرخارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کار نیز با ارسال یک توییت خواستار آزادی آرش صادقی و همسرش گلرخ شده است.

دستیار وزیرخارجه آمریکا نوشته است: «هیچ کس نباید بخاطر فعالیت مدنی مسالمت آمیز زندانی شود.»

تام مالیناوسکی اضافه کرده است: «ایران باید به اجرای قوانین خودش پایبند باشد و آرش صادقی و گلرخ ایرایی را آزاد کند.»

در همین حال چندین تن از نمایندگان مجلس در مصاحبه با تارنگار حقوق بشر در ایران، قول پیگیری وضعیت این زندانی سیاسی را داده‌اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی شاهین شهر اصفهان، اعلام کرد که پیامک‌هایی را در رابطه با این موضوع دریافت کرده و در حال پیگیری است.

غلامرضا شرفی، چهره اصولگرا و نمایندهٔ دورهٔ دهم از حوزهٔ انتخابیهٔ آبادان در استان خوزستان، با اعلام اینکه جمهوری اسلامی برای هیچ یک از انسان‌ها نمی‌خواهد پرونده سازی کند، قول پیگیری وضعیت این زندانی سیاسی را داد.

حامد قادرمرزی، نماینده مردم قروه، هم اعلام کرد تاکنون تعداد زیادی پیامک در این باره دریافت کرده است و می‌خواهد این موضوع را پیگیری کند.

برخی از هنرمندان نیز با انتشار مطالبی حمایت خود را اعلام کردند. از جمله آن‌ها می‌توان به حامد بهداد، مهناز افشار، امیر آقایی و سجاد افشاریان اشاره نمود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.